Witam
Dotychczas tworzyłem swoje małe aplikacje w WFA ale chciałem się przesiąść na WPF, gdyż z tego co czytam jest on bardziej popularny i jak widzę łatwiej w nim rozmieszczać kontrolki itp… Mam jednak problem, w WFA miałem klasę Program.cs i w niej mogłem zamieszczać logikę itd. czy nawet z poziomu innych klas bawić się okienkami. Tutaj nie mogę z tego co widzę. Rozumiem że MainWindows.cs to jest klasa główna ale co w przypadku kiedy np: okno zamknę to czy dalej ta klasa jest Mainem. Może moje pytanie jest głupie ale nie rozumiem jak rozwiązać problem logiki całej aplikacji. Chciałbym mieć klasę “szefa” i w niej metody dopiero manipulujące oknami. Czy jest taka opcja ?
Nie wiem dokładnie jaki efekt chcesz uzyskać, ale przenosząc się na WPF, dobrze zająć się od razy jakimiś wzorcami projektowymi. Polecam MVVM. Jeśli tworzysz w visual studio, to masz odpowiedni addon do niego, Dzięki mvvm rozdzielasz logikę aplikacji (procesy biznesowe) od wyglądu.
Napisz dokładnie co chcesz zrobić.
Dzięki
Chce zrobić apkę do przedstawiania schematów blokowych (kiedyś była taka apka “magiiczne bloczki” to ja chce zrobić coś takiego), na razie zależy mi samym wyświetlaniu/zapisu/wczytaniu. Chce też mieć taki mini kreator (okno menu>okno z ustawieniami nazwy i inne pierdoły jak opis czy autor). No gdybym to robił w WFA to ta cała logika jak czytanie, zapis czy wgl. akutalny stan byłby w tej metodzie program albo jakieś podobnej. A tutaj nie wiem gdzie trzymać klasy dla przykładu chciałbym klasę “Bloczek” miałaby jakieś pola z typem bloczku itd… Miałem plan żeby co okno to przekazywanie w konstruktorze w inne okno, ale nie wiem o ile to poprawne.