[C#]WPF - problem logiki w aplikacji

Witam
Dotychczas tworzyłem swoje małe aplikacje w WFA ale chciałem się przesiąść na WPF, gdyż z tego co czytam jest on bardziej popularny i jak widzę łatwiej w nim rozmieszczać kontrolki itp… Mam jednak problem, w WFA miałem klasę Program.cs i w niej mogłem zamieszczać logikę itd. czy nawet z poziomu innych klas bawić się okienkami. Tutaj nie mogę z tego co widzę. Rozumiem że MainWindows.cs to jest klasa główna ale co w przypadku kiedy np: okno zamknę to czy dalej ta klasa jest Mainem. Może moje pytanie jest głupie ale nie rozumiem jak rozwiązać problem logiki całej aplikacji. Chciałbym mieć klasę “szefa” i w niej metody dopiero manipulujące oknami. Czy jest taka opcja ?

Nie wiem dokładnie jaki efekt chcesz uzyskać, ale przenosząc się na WPF, dobrze zająć się od razy jakimiś wzorcami projektowymi. Polecam MVVM. Jeśli tworzysz w visual studio, to masz odpowiedni addon do niego, Dzięki mvvm rozdzielasz logikę aplikacji (procesy biznesowe) od wyglądu.
Napisz dokładnie co chcesz zrobić.

Dzięki :slight_smile:
Chce zrobić apkę do przedstawiania schematów blokowych (kiedyś była taka apka “magiiczne bloczki” to ja chce zrobić coś takiego), na razie zależy mi samym wyświetlaniu/zapisu/wczytaniu. Chce też mieć taki mini kreator (okno menu>okno z ustawieniami nazwy i inne pierdoły jak opis czy autor). No gdybym to robił w WFA to ta cała logika jak czytanie, zapis czy wgl. akutalny stan byłby w tej metodzie program albo jakieś podobnej. A tutaj nie wiem gdzie trzymać klasy dla przykładu chciałbym klasę “Bloczek” miałaby jakieś pola z typem bloczku itd… Miałem plan żeby co okno to przekazywanie w konstruktorze w inne okno, ale nie wiem o ile to poprawne.