Witam,
prosiłbym bardzo o wsparcie bo utknąłem w miejscu z moim programem.
Chcę stworzyć uproszczoną mapę do gry w Allegro w ten sposób, że moje okno o wymiarach 800 x 640 dzielę na kwadraty 40x40.
Każdy z takich kwadratów przedstawiony jest w formie klasy MapObject tak więc moja klasa map_generator zawiera wskaźnik:
MapObject** map
. Oczywiście alokuję dla niego pamięć tak aby mieć [16][20] takowych obiektów MapObject Problem polega na tym, że metoda klasy map_generator wczytuje plik tekstowy opisujący mapę do utworzenia i jeśli spełnia się pewien warunek to danemu kwadratowi [x][y] powinien być przypisany obiekt klasy Wall ( klasa jest klasą pochodną od MapObject( klasa wirtualna) ).
void map_generator::GetMapFromFile( void )
{
int type;
int i = 0;
int j = 0;
while( !map_file.eof() )
{
map_file >> type;
if( type == 1 )
{
Wall wall(i,j);
*(*(map+i)+j) = &wall;
}
i++;
if( !(i % 20))
{
i = 0;
j++;
}
}
}
Niestety ten zapis który użyłem w tym kodzie nie działa i szczerze nie wiem jak to zrobić żeby zadziałało.
Z gory dziękuję za pomoc