[C++] wstawianie zmiennej w funkcje

Witam. Chciałem zrobić na programowanie taki mały fajny bajer. Poprostu jak włączamy program w konsoli zeby nas pytał o wybór koloru tekstu i tła w konsoli(czyli to user oglądający program wybiera kolor tekstu i tła).

W c++ do zmieniania koloru tła i tekstu mamy funkcje np. System(“Color A0”) Ale ja chciałem to zrobić tak ze podawało by się odpowiednia literkę i cyfrę więc pomyślałem ze zrobię tak:

cin >> zmienna1;

cin >> zmienna2;

system(“color zmienna1 zmienna2”);

Niestety coś takiego nie chce mi zaskoczyć. Wiem ze to banalny problem ,ale potrzebuje tego bajerku na szybko a jakoś mi nie chce to iść

Macie pomysł jak to zapisać ?

Bo do parametru funkcji system musisz podać tak parametr, ale nie jestem pewnien:

cin >> zmienna1;

cin >> zmienna2;


system("color "+zmienna1+zmienna2");

ostatnia linijka powinna wygladac tak:

system("Color " + zmienna1 + zmienna2);

cholerka panowie , no nie działa to :frowning: nie wiem czy to wina złego typu zmiennej czy co. nie chce polecieć ? nie ma ktoś jakiegoś pomysłu zeby to zaskoczyło ? Moze ktos moglby napisac ten programik w skrócie , jakieś z 15linijek i wstawić , ja bym sobie popatrzył

Podstawowa kwestia to to, jakiego typu deklarujesz zmienne. Nie wiem jakich argumentów wymaga wywołanie Color, ale nic w stylu system("Color " + zmienna1 + zmienna2); raczej nie zadziała. Funkcja system wymaga argumentu typu const char*. Możesz użyć typu std::string, aby połączyć te dane i napisać coś w stylu: system(zmienna_string.c_str());

C++ to nie php żeby sobie tak pisać…

Dalej chyba sobie poradzisz…

int main()

{

int Zmienna1=0x4,Zmienna2=0xA;

char tb[6+4+4+1];

sprintf(tb,“Color %X%X”,Zmienna1,Zmienna2);

system(tb);

getch();

return 0;

}