[C++]Wykonanie funkcji "shutdown" - DOS

Witam, mam problem. Chce zrobić program, który będzie pobierał ilość sekund do zamknięcia komputera od użytkownika, a potem wykonywał polecenie “shutdown -s -t [tutaj_zmienna_int_od_usera]”

Napisałem coś takiego:

#include 

#include 


using namespace std;


int main()

{

  cout<<"Podaj czas do wylaczenia: ";

  int czas;

  cin>>czas;

  system("shutdown -s -t "+czas);

  getch();

  return(0);

}

Lecz po użyciu wyświetla się, że nazwa katalogu lub składnia etykiety woluminium jest nie poprawna, choć jak piszę dokładnie to samo w konsoli to działa.

Dodam jeszcze, że gdy wpiszę ręcznie czas, a program nie będzie pobierał danych, tylko wyświetlał komunikat, to cały czas komunikat sie wyświetla i nic się nie dzieje.

Proszę o pomoc, co robię źle.

Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że w C++ “programuje” 2 dzień = jestem początkujący.

#edit1

Zauważyłem teraz, że gdy wpisze na przykład “90”, to pisze: “Dysk nie został odnaleziony”, a gdy inne cyfry, to np. “Polecenie “suopr” nie zostało odnalezione[…]”. Czy to chodzi o typ zmiennej? Wydaje mi się, że int to doby typ, bo za pomocą cout wyświetla dobrą cyfre, a nie zamienia na inne znaki.

Pozdrawiam, Snejk.

Czemu początkujący, nie zaczną od poczytania kursu, napisania jakiegoś kalkulatora, nauczą się operować stringami, tablicami a dopiero potem biorą się za programy które wymagają już jakiejś wiedzy ? :wink:

Użyj stringów, jednemu nadaj wartość "shutdown -s -t " i dodaj potem tą zmienną int, być może będzie potrzebny stringstream ale powinien wystarczyć operator “>>”. :wink:

Powodzenia…

Ehh…

Nie mogę sobie poradzić z tym, a zależy mi na szybkim rozwiązaniu problemu. Próbowałem “>>” i “stringstream”, ale nie moge coś zrobić. Mógł byś mnie troche pokierować? :stuck_out_tongue:

Pozdrawiam.

A jak użyłeś operatora >> ?

Według mnie powinno być

int >> string

Ale nie sprawdzałem tego, ewentualnie nie wczytuj do INT ale do stringu, będzie szybciej i łatwiej :wink: