[C++] Zapisywanie w strukturach

Witam Szanownych użytkowników.

Mam plik .txt w którym znajduje się:

1.3 2.0 0.04

4.0 2.5 0.06

3.0 1.5 0.03

Niestety nie za bardzo opanowane mam operacja na plikach. A minowicie chodzi mi o to w jaki sposób mogę otworzyć ten plik i wyświetlić jego zawartość? Wiem że strukturą tu jakoś moge pomóc, niestety za bardzo nie wiem jak.

Ps. Jestem laikiem wprogramowaniu więc proszę o jak najprostszy język :stuck_out_tongue:

Jak coś to kompiluje w Visual Studio 2005.

Albo jeszcze inaczej, jak umieścić dane z pliku w strukturze?

A i jeszcze jedno, w jaki sposób można policzyć ilość linijek w tym pliku?

Podrawiam.

#include

A jeśli nie chcesz parsować tego pliku(bo to co chcesz zrobić tak się właśnie nazywa) to musisz wczytać albo cały plik do bufora, albo wczytywać kawałkami i we wczytanym buforze zliczać wystąpienie znaku nowej linii(\n, ASCII: 10).

Od razu nasuwa się pytanie: - Kim jesteś i co zrobiłeś z Fiołkiem? Fiołek , zawsze wyróżniał się dokładnością w wypowiedziach (przynajmniej się starał). :stuck_out_tongue:

Odradzam tą metodę, bo z dużym prawdopodobieństwem nie dostaniesz poprawnej odpowiedzi, wszystko będzie zależało od tego czy po ostatnim wierszu jest , czy jest kilka 'ów, czy też brak 'a. Nie już o przekłamaniach spowodowanych pustymi wierszami w środku pliku.

Ovitz , popraw może tytuł tematu, bo brzmi jak “Wlatcy móch”.

A czy pusta linia nie jest linią? Autor wątku nie pytał o liczenie wierszy z wykluczeniem wierszy pustych :wink: Tak samo jest ze znakiem nowej linii na końcu ostatniej linii. Jeśli jest - jest też nowa linia. Jeśli nie ma - nie ma nowej linii ZA ostatnią zapisaną linią. Jeśli jest kilka to jest też kilka pustych linii. Jeśli autor nie chce liczyć tych pustych linii to pozostaje sprawdzać dwa znaki, nie jeden.

Może nie powinienem komentować, bo sam (czego teraz bardzo żałuję) dałem się niedawno wciągnąć w tego typu dyskusję, ale…