Zasadniczo nie można zwrócić tablicy w C++, a jedynie wskaźnik. W ten funkcji już modyfikujesz tablicę (wpisujesz do niej wartości losowe), więc nie ma potrzeby nic zwracać, po wyjściu z funkcji tablica zostanie zmieniona.
wielkie dzięki, skorzystałem z nie zwracania (jakkolwiek to brzmi po “polskiemu”), korzystając z tematu zadam jeszcze jedno pytanie. Mam za zadanie stworzyć funkcję, która (jak wcześniej napisałem) wygeneruje tablicę liczb losowych i drugą funkcję, która zliczy wszystkie parzyste liczby w tej tablicy. No i tu moje pytanie. Czy da się jakoś zagnieździć funkcje? Bo gdy w drugiej funkcji odwołuję się do tablicy kompilator krzyczy, że jest ona niezadeklarowana. Gdy ją deklaruje to już się tworzy nowa tablica.
Kod wygląda tak:
#include
using namespace std;
int funckja1(int tablica[], int size)
{
for (int l=0; l<=size; l++)
{
tablica[l]=rand()%50;
}
}
int parzyste()
{
int suma=0;
for (int l=0; l<=size; l++)
{
if (tab[l]%2==0)
{
suma+=1;
}
}
return suma;
}
int main()
{
int tab [100];
srand(time(0));
funckja1(tab,10);
parzyste();
return 0;
}