Canon Pixma MP495 - Nowy pojemnik, a tuszu nie widać

Witam!

Mam drukarkę (urządzenie wielofunkcyjne) takie jak w temacie, a przy okazji mam także problem. Z uwagi na brak tuszu w obu pojemnikach, które raczej już nie nadawały się do napełnienia, postanowiłem zakupić nowy pojemnik z tuszem, ale na razie tylko czarny. Zakupiłem w sklepie pojemnik, ale z większą pojemnością. Wszystko jest niby ok, bo drukuje, ale cały czas wyskakuje komunikat, że jest brak atramentu. I żeby wydrukować muszę przytrzymać przez ok. 5 sekund przycisk “zatrzymaj”. O co w tym wszystkim chodzi? Jak zrobić, żeby było normalnie?

Pozdrawiam

Cytat z forum CANON:

i wszystko jasne, dzięki :slight_smile:

Ja mam nieco inny model (MP-140) ale znalazłem gdzieś w necie opis procedury umożliwiającej wyłączenie kontroli ilości tuszu w pojemniku.

Po jej wykonaniu na panelu migają mi diody od czarnego i koloru tak jakby nie było w nich tuszu (oba mam zamienniki) ale drukarka drukuje od razu bez żadnych komunikatów.

Jak chcesz to mogę poszukać tego opisu procedury ale nie wiadomo czy i do tej twojej będzie on pasował.

Ale zdarzyło mi się że zakupiony zamiennik mający dwa oznaczenia na opakowaniu (jedno zgodne z tym jakie są obsługiwane przez moją drukarkę a drugie nie) i niestety drukarka go nie przyjmowała, najwyraźniej miał on chip z tego pojemnika o tym wyższym nieobsługiwanym kodzie.