Canon wymusza posiadanie dwóch kartridży na raz?

Dziwny problem. Urządzenie wielofunkcyjne CANON MG 2450. Jakiś czas było odłączone. Po podłączeniu przestało odpowiadać. Brakowało tam kartridży. Po uruchomieniu nawet nie działał skaner. Świeciła się lampka kontrolna, że coś “nie tak”. Myślałem, że zepsute urządzenie. Kupiłem CANON MG2550S i włożyłem czarny kartridż. Urządzenie martwe. ■■■? Musiałem dołożyć kartridż z kolorowym tuszem, wtedy zaczęło odpowiadać.
CANON wymusza zatem posiadanie dwóch kartridży na raz. Jakie wyjście? Nawet jak się wyczerpie kolorowy, nie wyciągać go? Dodam, że kolor mi jest zbędny.

Brak kartridża jest z punktu widzenia drukarki awarią, nie wie o zamiarach użytkownika. Skoro wsadziłeś i działa to po prostu nie wyciągaj. Skoro nie drukujesz w kolorze, to tuszu nie będzie ubywać (poza czyszczeniem raz na jakiś czas) więc drukarka nie będzie się buntować.

1 polubienie