Chcę sprzedać używanego Photoshopa CS2 - czy to legalne?

Witam,

Mam firmę, kupiłem Adobe Photoshop CS2, ale jeszcze zanim założyłem firmę. Teraz chcę sprzedać ten program. Czy mogę go legalnie sprzedać i wystawić fakturę VAT ? Oczywiście rozumiem, że nie mogę go dalej uzywać i przed wysłaniem kontrahentowi będę musiał program wyautoryzować. Na co może w takiej sytuacji liczyć mój potencjalny kontrahent ? Czy on będzie miał prawo używać tego programu legalnie ?

Nie znam się na licencjach, ale na chłopski rozum, jezeli kupiłeś orginała to możesz go sprzedać.

Jeżeli miałeś licencje na 1 stanowisko, to usuwasz program całkowicie z kompa i sprzedajesz innej osobie.

Myśle, że taka osoba bedze mogła używać taki program legalnie dalczego miało by byc odwrotnie ? :roll:

Chyba działa to na zasadzie, kupiłem samochód w salonie po 2 latach go sprzedaje używany. I tym samochodem można legalnie jezdzić :stuck_out_tongue:

Oczywiscie jesli to jest wersja BOX

iGreq : ale on chce wystawić fakturę VAT programu nie należącego do firmy… pewnie trzeba było by zrobić taki myk że kupić program na firme od siebie samego i dopiero potem wystawić firmową fakturę sprzedaży… o ile to ma być sprzedawane przez firmę, jeżeli nie przez firmę to raczej nie ma problemów.

robisz taki myk ze piszesz oświadczenie sobie takie że przekazujesz program na cele działalności gospodarczej ( nie musisz tego ani nigdzie złgaszać w US ani w żadnym innym tałatajstwie, oczywiście musisz mieć taki papierek w dokumentach u siebie)

tylko nie jestem pewien czy mozesz sprzedać go na fakture czy na umowe.

—dodane

jeżeli chciałbyś go sprzedać na fakture to bodajrze musiał byś mieć w PKD sprzedaż oprogramowania czy jak to sie tak nazywa… w innych przypadkach pozostaje tylko umowa (za to głowy nie dam ale tak mi sie wydaje… :slight_smile: )

a btw nie ma możliwości kupienia czegoś od samego siebie. pomyśl sobie ile wtedy lewych kosztów można by sobie było nakombinowac:)