Chcę zbudować robota

Witam, chciałbym zbudować robota, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Rozrysowałem sobie tylko tyle w głowie: wysokość ok1,5m, obudowa kanciasta, z PCV. Z otwieraną na górze klapą. Pomalowany na żółty. Na kółkach, samo jeżdżący, sterowany za pomocą aplikacji, na tablet, który będzie się znajdował gdzieś na górze obudowy, na przodzie. Gorzej jest już z napędem. Wiem, że będą potrzebne: kółka, czujnik ultradźwiękowy, silniczki 5v, i dalej to nie wiem. Może to też być oparte po prostu o arduino, i nie sterowane za pomocą apki, tylko sterowane głosowo, przez arduino.

Teraz apka. Chodzi oto że na stówkę niema takiej apki, a ja jestem zielony w tym temacie. Potrzebuje apkę taką która będzie odtwarzała wgrane przezemnie dźwięki, i Obrazy, w Odpowiednich momentach. np. Apka się włącza, po włączeniu wyskakuje wgrany obraz, i np. dźwięk „cześć, jak się masz?”, po kliknięciu w dowolnej części ekranu pojawi się menu, w którym będą różne opcję np. Opowiedz dowcip(będzie chwilowa zmiana obrazka, i ścieżka dźwiękowa), Włącz muzykę(po kliknięciu na to będzie można wybrać muzykę z katalogu), Wyłącz się, Uśpij, Powiedz coś śmiesznego(po kliknięciu pojawia się zdjęcie i ścieżka dźwiękowa, i po 15 sek wraca do wcześniejszego obrazka). Wracamy do początku, Po włączeniu będzie to co mówiłem, po kilku minutach, będzie chwilowo inny obrazek, i jakieś inne audio wgrane. po 20sekundach wróci do wcześniejszego obrazka, i tak co chwilę np. za 10min będzie inny obrazek i inny jeszcze dźwięk i znów po 20 min, wróci do wcześniejszego. Powiedzmy, że tych obrazków będzie 10 różnych zmieniających się obrazków, i 30 ścieżek dźwiękowych. I taki robot będzie powoli, mimowolnie jeździł po domu PS, w każdej chwili mogę zamknąć temat, ponieważ niewiem do końca czy coś takiego zrobię!

Zacznij od realizmu :slight_smile:

Najpierw odpowiedz na pytania:

  • czy masz jakaś wiedzę w tej kwestii
  • jaki założyłaś budżet
  • ile będzie to ważyć i gdzie będzie środek ciężkości