Mam problem, od kilku dni przy starcie systemu wyskakuje mi Checkdisk i informuje, że na jednej z partycji (nie systemowa) znalazł jakiś problem, wykonuje trzystopniowy skan i niczego nie wykrywa, po czym system się uruchamia. Jednak przy kolejnym uruchamianiu komputera sytuacja się powtarza. Zrobiłem defragmentację, przeskanowałem antywirusemi i zrobiłem skandisk manualnie, wszystko cacy a jednak sprawa się powtarza.
Wiecie może co jest powodem tego problemu?
Proszę o jakieś rady za które z góry serdecznie dziękuję.
Może to być skutkiem ubocznym wyłączenia Windows File Protection lub nieprawidłowych wpisów w rejestrze. Zajrzyj do Rejestru systemowego czy nie ma wpisu , który odpowiada za start “chkdsk”:
Wchodzimy do rejestru Start> Uruchom> regedit . W kluczu
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon/SFCScan - ta wartość powinna być 0. Jeśli jest 1 to skan pojawi się za każdym startem systemu oraz
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/ControlSession Manager/BootExecute - Jest to wartość REG_MULTI_SZ zawierająca spis komend egzekwowanych w trakcie bootowania systemu. Domyślnie jest tam: autocheck autochk
Jeśli są zaplanowane checkdiski to ta wartość zawiera dużo wejść do wielu komend. Kliknij więc na BootExecute prawym i wybierz Modify. Wykasuj z okienka wszystkie inne linie prócz autocheck autochk . Jeśli nie chcesz mieć skanów to skasuj wszystkie wejścia autocheck’a.
Sprawdź, czy aby przypadkiem nie ma tam czegoś takiego: autocheck autochk /f , bo to powoduje, że skan zawsze będzie się dokonywał wraz ze startem systemu.
Zachodzi tylko pytanie czy jeśli zmodyfikuję rejestr pod kątem checkdisk’a to czy w przypadku jakiegoś rzeczywistego problemu z dyskiem ww. program poinformuje mnie o błędach?
Jeżeli pozostawiłeś pozycje domyślne, to nie powinny występować żadne problemy. Sprawdź profilaktycznie czy checkdisk prawidłowo skanuje wybrany napęd. Polecam do kompletu dobry program defragmentujący i ewentualnie program do kontroli HD.
Po uruchomieniu polecenia może się pojawić: " Program CHKDSK nie może działać, ponieważ wolumin jest używany przez inny proces.Można uruchomić program CHKDSK po uprzedniej dezinstalacji woluminu.Czy chcesz wymusić dezinstalacje tego woluminu?(T/N) wpisz T
SFCScan i ControlSessionManager. Nie wiem dlaczego, ale już mi się zdarzały takie braki w rejestrze, nic wcześniej nie ruszałem/usuwałem z niego.
Co do programów to zdefragmentowałem tą partycję O&O Defragmentator a HDDlife pokazuje, że partycja jak i reszta dysku jest w świetnym stanie. Nie wiem co dalej robić.
Sprawdź, na wszelki wypadek, Zaplanowane zadania w Panelu sterowania. Jeżeli miałeś 0&0 Defrag przed wystąpieniem problemu, to sprawdź w ustawieniach, czy podczas startu systemu nie jest zaznaczona funkcja sprawdzania voluminu. Ten program może sprawdzać dysk przed defragmentacją używając do tego checkdisk’a.