Chmura nie istnieje, to zawsze czyjś komputer

Witam! Biorę udział w olimpiadzie cyfrowej, jednym z zadań jest udostępnienie mojej rozprawki w internecie. Mam nadzieję, że wybrałem dobrą stronę i dobry dział :slight_smile: Tekst w mam nadzieję prostej formie opowiada o zagadnieniu zawartym w temacie, wiec miedzy innymi o bezpieczeństwie. Nie jestem w tym profesjonalistą, także wszelkie uwagi są mile widziane! Z góry wielkie dzięki! :slight_smile:

 

Chmury – czy tylko tych burzowych należy się obawiać?

 

Jak wszyscy wiemy, ciemne chmury na niebie zazwyczaj przynoszą koszmarne burze, których większość z nas się boi. Pojęcie chmury wraz z rozwojem technologicznym nabrało zupełnie innego znaczenia, ponieważ dla dużej części osób, które korzystają z komputera bardziej intensywnie niż tylko przeglądając Facebook’a i grając w pasjansa kojarzy się ona często z różnego rodzaju serwisami do przechowywania plików online takich jak DropBox, Google Drive czy ICloud.

 

Szukając informacji na temat cytatu „There is no cloud, it’s just someone else’s computer” natknąłem się na blog niejakiego Chris’a Watterston’a (prawdopodobnie twórcy powyższego cytatu), który opisuje tam swoje spostrzeżenia związane z danymi w chmurze.

(Link do artykułu w języku angielskim: https://www.chriswatterston.com/blog/my-there-no-cloud-sticker ) Opowiada on o tym, jak mało ludzie wiedzą na temat wspomnianej wcześniej chmury i  udostępniania swoich plików online. Porównuje takie przechowywanie plików do zrzucania danych na pendrive’a, z tą różnicą że dajemy ten nośnik komuś zupełnie nie znanemu w celu „pilnowania” go. (I tell you what, if you just pop all your finance data and holiday snaps onto a USB memory stick, i’ll look after them for you? )

Jest przerażony niewiedzą użytkowników serwisów oferujących „wirtualne dyski” oraz frustruje go fakt, że firmy te nie wyjaśniają ich klientom czym dokładnie jest ta usługa.