Ciągle rozłączające się połączenie karty sieciowej z routerem


(pain3hp) #1

Witam

Zaktualizowałem Windows 10, zamykając komputer zobaczyłem opcję “Zaktualizuj i zamknij” - w co kliknąłem i to był błąd.

Mam świeży system który był postawiony 3 tygodnie temu, bo kupiłem dysk SSD i na nim postawiłem system. Do tej pory działało wszystko wręcz fenomenalnie, do tej felernej aktualizacji.

Teraz:

  1. Po włączeniu systemu muszę 3-5 razy wyjąć kartę Wifi USB zanim złapie mi internet. Musiałem zmienić jej gniazdo bo poprzednie nie wiem czy jest zarażone czy co, ale nie ma możliwości łączenia.
  2. Chrome działa tak przymulenie jak nigdy, otworzenie nowej karty trwa 3-5 sekund.
  3. Spotify muszę resetować 2-3 razy zanim zacznie odtwarzać.
  4. Nie działają mi podstawowe okna windows, np wejdę w urządzenia a tam puste białe okno.

Kompletnie nie wiem od czego zacząć przywracanie systemu do normalności. Jedyne co zobaczyłem podczas aktualizacji to “Witaj” “Zaktualizowaliśmy Twój komputer”

System mam legalny, zarejestrowany online

Nie wytrzymuje nerwowo :confused:


(stan55) #2

Skoro twierdzisz że komputer zwolnił po aktualizacji W10, to ją odinstaluj z poziomu Windows Update.


(kebkit) #3

u mnie na laptopie HP po zaintalowaniu tych nowych aktualizacji nie moge tworzyć folderów ani prawym przyciskiem
ani przyciskiem na pasku dialogowym u góry okna

tylko cmd albo total commanderem


(pain3hp) #4

proszę o pomoc jesli ktos wie co to może być. Odinstalowałem karte wifi, przeszedłem na kabel i jest to samo. Co godzinę, co 15 minut windows zrywa połączenie i za kilkanaście sekund łączy.

Nie jest to wina routera, mam w domu 12 urządzeń i na żadnym to nie występuje. Tylko na tym felernym PC z WIndows 10


(hiropter) #5

Na jednym z komputerów mam coś podobnego, może to wina sterownika karty sieciowej. Ogólnie zawsze problem jest z serwerem DNS, tak jakby co jakiś czas system czyścił pamięć podręczną DNS. Trwa to około 30 sekund.

W moim przypadku czas jest losowy. Czasami się zdarza, czasami nie. Teraz sprawdzam wersję 1703 zobaczymy czy na niej też będą takie kwiatki.

PS: Masz zainstalowane jest środowisko do VM (VirtualBox, itp.)?


(pain3hp) #6

Nie mam żadnego VM na tym komputerze. Problem już rozwiązałem ustawiając IP statyczne w karcie sieciowej oraz rezerwując adres IP narouterze dla tego adresu MAC. Odkąd wprowadziłem to ustawienie jakoś tydzień temu to problem nie pojawił się ani 1 raz. Jest to jedyne urządzenie w mojej sieci które miało taki problem, ten komputer gdy był na Windowsie 7 nie miał wówczas takich problemów.


(pain3hp) #7

@hiropter
u mnie niestety problem wrócił. Strasznie irytujące… Teraz mam niezłego gwoździa, nie wiem o co chodzi


(hiropter) #8

Trochę minęło… skąd masz neta? U mnie było ostatnia podobna sytuacja i okazało się, że to mój provider miał jakieś problemy i co parę godzin połączenie było zrywane na krótką chwilę - tak na około 30 do 60, tak jakby serwer lub usługa były resetowane.


(pain3hp) #9

U mnie nie jest to problem neta bo inne laptopy i smartfony mają internet w
tym czasie gdy zrywa go na PC. Nigdzie się to nie zdarza tylko na tym
jednym komputerze z Windows 10 po aktualizacji.


(Zero Ghost) #10

(pain3hp) #11

Odkopuję temat niestety, bo znów mi ten sam problem wrócił.
Ciągle rozłącza internet, tylko na moim PC w sieci, każde inne urządzenie ma internet stale.

Wygląda to tak, że karta sieciowa traci połączenie, mija 10 sekund i znowu łapie i tak około 20 razy aż się uspokoi. Dzieje się to od 3 dni. Nie potrafię określić nic szczególnego co może mieć na to wpływ. Było kilka miesięcy spokoju i znowu to samo. Nic logicznego nie przychodzi mi na myśl co może być tego powodem.

Zmiana IP, włączanie/wyłączanie DHCP na routerze nie pomaga.
Czy ktoś ma jakiś pomysł?


(pain3hp) #12

Czy potrafi ktoś rozwiązać problem z ciągle rozłączającym się połączeniem karty sieciowej z routerem?


(hiropter) #13

A tak spytam z ciekawości. Sprawdzałeś okablowanie i port? Zakładam, że ten komputer masz podłączony za pomocą kabla. Jeżeli WiFi, to problem może być w sterownikach. Rozumiem, że system instalowałeś na czysto?


(pain3hp) #14

Połączenie kablowe.
Zmieniałem porty - problemu nie rozwiązuje.
Kabla nie zmieniałem - ale na tym samym na Windows 7 nie było tego problemu.

System jest instalowany na czysto.


(hiropter) #15

Zmień kabel. Ja u syna miałem taki podobny przypadek. Raz na jakiś czas gubiło mu połączenie, wracało i tak prę razy. Okazało się, że kabel ukruszył się jeden z kabelków w samej wtyczce.

Jak nie pomoże, to problemem może być sterownik karty, który nie bardzo zgrywa się z resztą.

W pracy jak przechodziliśmy z Windows XP na Windows 7, to w paru komputerach zaczęły dziać się magiczne rzeczy z siecią - słabe transfery, zrywanie połączeń, itp. Od strony programowej niby wszystko było dobrze (Windows nie zgłaszał problemów). Problem rozwiązała instalacja innej karty sieciowej. Dodam, że na starej problem nadal występuje.


(pain3hp) #16

Dzięki, sprawdzę może rzeczywiście nowy kabel. Kabel ma chyba 5 lat.
Chociaż z tego co czytam to prawie rok temu miałem problem z WiFi, a to ten sam komputer.