Ciekawa reakcja systemu po wirusie


(Xxroboxx) #1

Witam

Mam pytanie ponieważ kolega przez 2 lata miał Kasperskiego już nieaktywnego komputer chodził ale w końcu trafił na nie zły wirus którego ciężko było usunąć.

Wirus objawiał się tak ze po włączeniu kompa i ładowaniu systemu długim niż normalnie załączył się pulpit, po jakimś czasie migną pulpit (tak jak by się odświeżył) i wszystkie programy które startują przy starcie wyłączyły się i nagle wyskakiwała strona internetowa której nie można było w żaden sposób wyłączyć, na tej stronie wyskoczył adres ip na czerwonym tle i strony xxx podobno było na tej stronie coś takiego ze musi zapłacić 500funtow żeby odblokować system.

Skróty jak alt+ctrl+del nie działały nic nie można było zrobić.

Podczas długiego załączenia systemu przed odświeżeniem udało mi się nad instalować nowy anty (nod32) który wykrył 68 wirów i niby usunął po tym zabiegu zrestartowałem kompa i po włączeniu wyskakiwał pulpit i błąd w temp jeżeli dałem ok wyskakiwała ta strona a jak nie ruszałem mogłem instalować/usuwać programy wiec wziąłem się do roboty i odinstalowywałem przeróżne dziwne programy do tego zainstalowałem cclenera.

Dość dużo wyrzuciłem rzeczy lecz dalej ta strona wyskakiwała wiec zrobiłem format wyczyscilem partycje i wgrałem na nowo system.

Na początku było ładnie wszystko się zainstalowało lecz system po instalacji sterów i programów włączał się co raz dłużej.

Teraz przy włączeniu "mój komputer" wyskakuje tak jak by szukał i to dość długo gdy wchodzi się na e-maila to tak jak by nie było internetu, gdy wchodzi się w linki również nie dzialaja dopiero po którymś tam razie załączał się normalnie. Pliki pdf nie chcą się czytać. Podobnie jest z wchodzeniem na strony typu Onet od razu wyskakuje brak strony a internet jest.

Podobno przed tym wirusem czegoś takiego nie bylo dodam ze pliki odzyskiwałem na dysk który teraz jest podłączony pod kompa ale te pliki były skanowane anty wirusem.

Komputer nie jest az tak slaby

Posiada amd athlona 2 cory nazw kodowych nie pamiętam, ramu 2 gb, dysk 2tb + 260gb, kartę 8600gt.

Wiec teraz pytanie co mogło się stać z kompem?? W czym lezy problem?? Jakieś porady ??

Bo ja tak myślałem ściągnąć hijacka dość dobry program do wirusów i przeskanować ponownie, może zrobić mem testa? Aktualizacja biosa?

Sam nie wiem mało co mam pomysłów bo dość dziwny problem.

Jeżeli zły temat proszę przenieść a nie dawać do kosza od razu!

Z góry dziękuje.


#2

xxroboxx , na forum używamy polskich znaków (ż, ł, ć, ś, ą itp.). Proszę wyedytować swojego posta i poprawić co trzeba.

Poza tym, "Dziwny problem" nie mówi za dużo o tym problemie, więc proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie,używając przycisku image.php?album_id=20&image_id=4038


(stalesz) #3

Bo ja tak myślałem ściągnąć hijacka dość dobry program do wirusów i przeskanować ponownie, może zrobić mem testa? Aktualizacja biosa?

Nie rób żadnej z tych operacji.Zrób to w/g instrukcji otl-gmer-rsit-dss-inne-instrukcje-t370405.html Podaj logi z OTL i Extras na forum.Dział Bezpieczeństwo


(Xxroboxx) #4

Zrobie jak piszesz ale jeszcze wpadlem na bootowalny kaspersky ktory skanuje inteligentnie moze on cos zrobi z tym.


(mareksolak) #5

Na taki syf najlepszy combofix - to armata i czasami system pada (jak wirus podmieni pliki systemowe) ale że komp z odzysku ...


(Xxroboxx) #6

Witam

Log z otl

http://www.wrzuc.to/2JOUi0Ms.wt

-- Dodane 13.01.2012 (Pt) 22:50 --

Oraz zdjecia z hdtune

http://www.wrzuc.to/iLbDu9i.wt


(stalesz) #7

HD Tune nie wnosi nic niepokojącego,możesz zrobić skan normalny-nie Quick.Log z OTL i Extras wrzuć na stronę zgodnie z instrukcją.Przenieś post do działu Bezpieczeństwo.Tu wymaga pobrania pliku z niepewnego żródła,nikt Ci go nie otworzy.Zastanow się czy warto walczyć,czy nie lepiej zrobić formatowania.