tuxblox
(tuxblox)
13 Październik 2012 19:37
#1
Mam problem z internetem, mam neostradę do 10 mb. wcześniej miałem 1mb/s i nie zrywało połączenia a teraz co chwila się rozłącza.
Łącze się przez router D-Link DSL-2640R:
w logu routera pokazuje się coś takiego:
01/01/2000 00:26:53 ADSL: down
01/01/2000 00:26:54 MPOA Link Down
01/01/2000 00:26:55 netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278
01/01/2000 00:27:05 Last errorlog repeat 1 Times
01/01/2000 00:27:05 ADSL: wait initialize
01/01/2000 00:27:06 netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278
01/01/2000 00:27:09 Last errorlog repeat 2 Times
01/01/2000 00:27:09 ADSL: down
01/01/2000 00:27:10 netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278
01/01/2000 00:27:13 ADSL: wait initialize
01/01/2000 00:27:14 netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278
01/01/2000 00:27:15 ADSL: initializing
01/01/2000 00:27:21 netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278
01/01/2000 00:27:27 Last errorlog repeat 3 Times
01/01/2000 00:27:27 ADSL: UP
01/01/2000 00:27:27 MPOA Link Up
01/01/2000 00:27:38 CHAP Authentication Successful
01/01/2000 00:27:38 ppp_ready: ch:80504038, iface:80476290
01/01/2000 00:27:39 PPP get IP Address:83.28.201.168
01/01/2000 00:27:39 PPP gateway:213.25.2.180
01/01/2000 00:27:39 PPP subnetmask:255.255.255.255
01/01/2000 00:27:39 PPP primary DNS:194.204.152.34
01/01/2000 00:27:39 PPP secondary DNS:194.204.159.1
01/01/2000 00:27:39 SNMP TRAP 3: link up
01/01/2000 00:27:39 Accept() fail
01/01/2000 00:27:39 Accept() fail
Czy coś da się na to poradzić? Bardzo proszę o pomoc.
tabcin
(Tabcin)
13 Październik 2012 19:51
#2
Czy to dzieje się od momentu podniesienia szybkości ?
Mi to wygląda na to że ustawili ci internet szybszy niż twoja linia pociągnie. Pojawia się bardzo dużo błędów transmisji, przez co router traci synchronizację. Jeżeli tak się dzieje to w momencie utraty połączenia powinna migać dioda DSL. W takim wypadku zadzwoń do operatora żeby ci trochę przykręcili łącze i powinno przestać rozłączać.
tuxblox
(tuxblox)
13 Październik 2012 19:58
#3
Dokładnie tak, to się dzieje od momentu podniesienia szybkości.
W poniedziałek zadzwonię do nich i im powiem coś żeby to zrobili bo nie da się nic zdziałać. Zastanawiałem się czy to nie jest wina routera, bo być możne nie daje rady, ale jeśli radzisz zadzwonić to zadzwonię.
kamil_w
(kamil_w)
13 Październik 2012 20:20
#4
Takie objawy mogą świadczyć o tym, że linia nie wyrabia. Dzwoń do usługodawcy. Nawet nie musisz czekać do poniedziałku. Obsługa klienta powinna działać 24/h.
tuxblox
(tuxblox)
13 Październik 2012 20:41
#5
W sumie racja powinni działać 24/h, a może da się jakoś w routerze limit ustawić, czy nie ?
A jeszcze jest taki myk że w nocy nie zrywa połączenia tylko w dzień… hmm dziwne nie?
okokok
(okokok)
13 Październik 2012 20:46
#6
To nie jest dziwne, po prostu mało osób korzysta w nocy, są mniejsze przesłuchy od innych linii w jakimś korytku kablowym i wtedy działa lepiej.
Trzeba zmniejszyć ilość kanałów na których modem nadaje dane, wycinając te z szumami.
tuxblox
(tuxblox)
13 Październik 2012 20:52
#7
to jak to zrobić w tym routerze D-Link DSL-2640R??
okokok
(okokok)
13 Październik 2012 21:03
#8
To muszą zrobić pomarańczowi.
juh
(juh)
14 Październik 2012 04:31
#9
Zanim zadzwonisz zmień w routerze w “DSL Modulation” na ADSL2+. Mi też rozłączało ale wyczytałem na stronie Orange że trzeba to ustawić. Więcej pod adresem http://www.orange.pl/kid,4002234817,id,4002235266,title,Neostrada-podstawowe-informacje,helparticle.html
Puma1
(-Puma-)
14 Październik 2012 07:10
#10
Linia nie wyrabia i przełączenie na ADSL2+ nic nie zmieni.