Co chwila utracone połączenie z internetem, co robić?


(tuxblox) #1

Mam problem z internetem, mam neostradę do 10 mb. wcześniej miałem 1mb/s i nie zrywało połączenia a teraz co chwila się rozłącza.

Łącze się przez router D-Link DSL-2640R:

w logu routera pokazuje się coś takiego:

01/01/2000 00:26:53	ADSL: down

01/01/2000 00:26:54	MPOA Link Down

01/01/2000 00:26:55	netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278

01/01/2000 00:27:05	Last errorlog repeat 1 Times

01/01/2000 00:27:05	ADSL: wait initialize

01/01/2000 00:27:06	netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278

01/01/2000 00:27:09	Last errorlog repeat 2 Times

01/01/2000 00:27:09	ADSL: down

01/01/2000 00:27:10	netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278

01/01/2000 00:27:13	ADSL: wait initialize

01/01/2000 00:27:14	netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278

01/01/2000 00:27:15	ADSL: initializing

01/01/2000 00:27:21	netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804ef278

01/01/2000 00:27:27	Last errorlog repeat 3 Times

01/01/2000 00:27:27	ADSL: UP

01/01/2000 00:27:27	MPOA Link Up

01/01/2000 00:27:38	CHAP Authentication Successful

01/01/2000 00:27:38	ppp_ready: ch:80504038, iface:80476290

01/01/2000 00:27:39	PPP get IP Address:83.28.201.168

01/01/2000 00:27:39	PPP gateway:213.25.2.180

01/01/2000 00:27:39	PPP subnetmask:255.255.255.255

01/01/2000 00:27:39	PPP primary DNS:194.204.152.34

01/01/2000 00:27:39	PPP secondary DNS:194.204.159.1

01/01/2000 00:27:39	SNMP TRAP 3: link up

01/01/2000 00:27:39	Accept() fail

01/01/2000 00:27:39	Accept() fail

Czy coś da się na to poradzić? Bardzo proszę o pomoc.


(Tabcin) #2

Czy to dzieje się od momentu podniesienia szybkości ?

Mi to wygląda na to że ustawili ci internet szybszy niż twoja linia pociągnie. Pojawia się bardzo dużo błędów transmisji, przez co router traci synchronizację. Jeżeli tak się dzieje to w momencie utraty połączenia powinna migać dioda DSL. W takim wypadku zadzwoń do operatora żeby ci trochę przykręcili łącze i powinno przestać rozłączać.


(tuxblox) #3

Dokładnie tak, to się dzieje od momentu podniesienia szybkości.

W poniedziałek zadzwonię do nich i im powiem coś żeby to zrobili bo nie da się nic zdziałać. Zastanawiałem się czy to nie jest wina routera, bo być możne nie daje rady, ale jeśli radzisz zadzwonić to zadzwonię.


(kamil_w) #4

Takie objawy mogą świadczyć o tym, że linia nie wyrabia. Dzwoń do usługodawcy. Nawet nie musisz czekać do poniedziałku. Obsługa klienta powinna działać 24/h.


(tuxblox) #5

W sumie racja powinni działać 24/h, a może da się jakoś w routerze limit ustawić, czy nie ?

A jeszcze jest taki myk że w nocy nie zrywa połączenia tylko w dzień… hmm dziwne nie?


(okokok) #6

To nie jest dziwne, po prostu mało osób korzysta w nocy, są mniejsze przesłuchy od innych linii w jakimś korytku kablowym i wtedy działa lepiej.

Trzeba zmniejszyć ilość kanałów na których modem nadaje dane, wycinając te z szumami.


(tuxblox) #7

to jak to zrobić w tym routerze D-Link DSL-2640R??


(okokok) #8

To muszą zrobić pomarańczowi.


(juh) #9

Zanim zadzwonisz zmień w routerze w “DSL Modulation” na ADSL2+. Mi też rozłączało ale wyczytałem na stronie Orange że trzeba to ustawić. Więcej pod adresem http://www.orange.pl/kid,4002234817,id,4002235266,title,Neostrada-podstawowe-informacje,helparticle.html


(-Puma-) #10

Linia nie wyrabia i przełączenie na ADSL2+ nic nie zmieni.