Witam, od kilku dni co chwilę widzę informację o tym, że system nie jest chroniony. Wciskam ‘rozwiąż problem’ lub ‘włącz’ - jest ok, jednak po kilku minutach znowu jest to samo. Nie wiem o co chodzi ale na wszelki wypadek pokazuję raport z OTL. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie
Pokaż jeszcze log Extras.txt
Coś zrobiłem źle, więc jeszcze raz komplet:
http://www.wklej.org/id/1325192/
http://www.wklej.org/id/1325193/
Do okna Własne opcje skanowania / skrypt wklej:
:OTL
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- System32\Drivers\usbaapl.sys -- (USBAAPL)
DRV - File not found [Kernel | Auto | Stopped] -- System32\Drivers\picopp.sys -- (PICOPP)
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - - No CLSID value found.
O4 - HKLM..\Run: [mobilegeni daemon] C:\Program Files\Mobogenie\DaemonProcess.exe File not found
O4 - HKU\.DEFAULT..\Run: [PcSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog File not found
O4 - HKU\S-1-5-18..\Run: [PcSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog File not found
O4 - HKU\S-1-5-21-2448620913-1347133545-3451697086-1005..\Run: [] File not found
O16 - DPF: {68282C51-9459-467B-95BF-3C0E89627E55} http://www.mks.com.pl/skaner/SkanerOnline.cab (MksSkanerOnline Class)
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab (Reg Error: Key error.)
[2014-04-07 14:00:00 | 000,000,266 | -H-- | M] () -- C:\WINDOWS\tasks\ACA4954591FF05FD.job
[2012-09-01 06:03:00 | 000,374,792 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\gqbhjg.sys
:Commands
[emptytemp]
Kliknij Wykonaj skrypt i zatwierdź restart.
Uruchom OTL i kliknij Sprzątanie.
Wyłącz i ponownie włącz przywracanie systemu:
http://support.microsoft.com/kb/310405/pl
Uruchom SecurityCheck i aktualizuj programy oznaczone jako Out of date
Dysk przeskanuj Malwarebytes Anti-Malware
Podczas instalacji usuń zaznaczenie przy Uruchom okres testowy Malwarebytes Anti-Malware Premium.
http://wstaw.org/m/2014/03/25/2014-03-25_123039.png
Język PL > Settings > General Settings > Language > Polish
Napisałem, że nie widać infekcji.
Niestety to też nic nie zmieniło. Po ponownym zainstalowaniu avast dalej wyłącza ochronę po kilku sekundach. Ja włączam… On się wyłącza. Co mogę jeszcze zrobić/sprawdzić?
Odinstaluj-
KSS odinstalowałem już wcześniej.
Oto wyniki Autoruns:
http://speedy.sh/FajHe/AutoRuns.arn
Jako nowe okoliczności - teraz system podczas uruchamiania programów przy starcie (Skype, Dropbox, Avast) potrafi się zatrzymać i działa jedynie kursor myszki - muszę ‘resetować’ przyciskiem od zasilania
Zakladka logon -tylko zostaw avast, resztę odznacz
Zakładka scheduled tasks-odznacz:
Adobe Flash Player Updater.job
Zakładka services- odznacz:
MozillaMaintenance
SkypeUpdate
AdobeFlashPlayerUpdateSvc
Zakładka drivers-odznacz:
ssmdrv Avira Snapshot Driver
Rzeczywiście pojawia się tylko ikonka Avasta w pasku, jednak komputer nie reaguje na nic. Porusza się tylko kursor, po najechaniu na pasek zmienia się w klepsydrę, dysk nie pracuje. Trzy razy resetowałem i za każdym razem jest to samo
Uruchom Wiersz poleceń (w menu start w Uruchom wpisz cmd.exe i OK), wpisz chkdsk c: /f kliknij Enter, wpisz T i zatwierdź enterem .Wykonaj to kilka razy. .System i rejestr przeczyść -http://www.piriform…wnload/portable. Zrób defragmentacje dysku z opcją optymalizacji- Kliknij na strzałkę na przycisku i wybierz Defrag Defrag & Optimize -http://www.auslogics…defrag/download-odznacz dodatek MOBOGENIE
Zobacz jak się uruchomi w trybie awaryjnym-https://support.kaspersky.com/pl/general/various/493- jeżeli będzie tak samo,to wygląda na usterkę sprzętową
Uruchomiłem tryb awaryjny i z niego chkdsk, pomogło. Potem zrobiłem porządki CCleanerem i defragmentacje (kilka godzin). Pomyślałem, że może warto odinstalować Avasta i zainstalować ponownie. Zrobiłem tak i sytuacja wróciła do stanu początkowego tzn. Kursor myszki się porusza a poza tym system nie reaguje. Zrobiłem ponownie tryb awaryjny i chkdsk. System działa a Avast nadal się wyłącza… Jeszcze jedna informacja - jak chciałem go zarejestrować to po podaniu imienia, nazwiska, adresu email i wciśnięciu rejestracji pokazał mi się komunikat, że ‘AAVM wykrył błąd RPC’
Zainstaluj może innego antywirusa, i zobacz jak będzie.Jak masz płytę z systemem to wykonaj -sfc / scannow-http://www.reviversoft.com/pl/blog/2013/03/sfc-scannow/
Sfc zwraca komunikat: Określony kod błędu: 0x000006ba [serwer RPC jest niedostępny.].
Zainstalowałeś innego antywirusa?
Próbowałem Bitdefendera ale po uruchomieniu (chyba w trakcie startowej aktualizacji) pojawiało się okno systemu o ‘wykonianiu nieprawidłowej operacji’. Uninstall też nie chciał zakończyć się sukcesem. Teraz zainstalowałem Comodo. Na razie działa, nie wyłącza się i wygląda, że jest ok. Nie wiem czy ostatecznie usunąłem avasta i Bitdefendera Pozostał jednak pewien niepokój bo jak nie wiadomo do końca co było źle to nie mam pewności jak długo będzie dobrze…
Jak coś to pisz, jak dalej będzie zle to-http://forum.dobreprogramy.pl/instalacja-nak%C5%82adkowa-windows-xp-t403086/
W raporcie Autoruns są wpisy na żółto zawierające opis ‘File not found’ - czy to nie powinno być wyczyszczone np. przez ccleanera? czy mogę to wyłączyć samodzielnie? Co oznaczają wpisy z różowym tłem - czy to jest jakaś nieprawidłowość?