Co instaloawć zaraz po instalacji Ubuntu 7.10

Witam mam pytanie co zainstalować zaraz po instalacji Ubuntu 7.10 żeby ładnie i bez problemowo chodził ??? (chodzi mi o różne sterowniki itp.) (od razu mówie że jestem totalnie zielony w linuxach i nie za bardzo się znam) :wink:

Sterowniki - do części urządzeń pewnie będą dostępne przez System → Administracja → Menedżer sterowników własnościowych

Do tego jest metapaczka ubuntu-restricted-extras, która zawiera m.in. flasha, czcionki ms, część kodeków, Javę… Jeżeli któregoś z tych elementów nie chcesz instalować to trzeba osobno każdy. W skład tej metapaczki nie wchodzi bodajże w32codecs - a to w sumie bardzo użyteczna paczka kodeków.

Musisz dodać/odblokować repozytoria. Instalujesz via Aplikacje → Dodaj/Usuń… lub System → Administracja → Menedżer pakietół Synaptic lub z poziomu terminala za pomocą APTa czy aptitude. Polecam poczytanie tematów przyklejonych na tym oraz na tym: http://forum.ubuntu.pl forum, zapewniam, że znajdziesz tam rozwiązania większości problemów.

dodatkowo mała a przydatna rzecz - nautilus-open-terminal (po zainstalowaniu i ponownym uruchomieniu jak klikniesz w folderze PPM to w menu jest pozycja Otwórz terminal tutaj - to często ułatwia pracę, szczególnie gdy masz już opanowane podstawy konsoli [instalowanie programów, kopiowanie, kasowanie itd.])

polecam też doinstalować gnomebaker (bo standardowo nie ma tam jakiegoś konkretniejszego programu do wypalania płyt)

A tak poza tym to Ubuntu 7.10 jest dobrym wyborem ?? bo kolega poleca mi Kubuntu 8.04 :slight_smile:

Z Ubuntu bywa mniej problemów, Kubuntu oparte jest o KDE - coś co bardziej wizualnie przypomina Windowsa…

To co polecacie zainstalować ??

http://jakilinux.org/linux/ubuntu/13-rz … ji-ubuntu/