Cześć, od tygodnia borykam się z pewnym problemem. Co jakiś czas wywala internet na każdym urządzeniu w domu. Na początku myślałem że to modem - został wymieniony przez dostawcę i dalej to samo. No to router - kupiłem nowy, skonfigurowałem i dalej to samo. Dzisiaj panowie coś pogrzebali na słupie - nic. Ja już nie mam pojęcia co to może być. Po licznych telefonach do dostawcy dowiedziałem się tylko że u nich jest wszystko okej i wina jest gdzieś u mnie. No właśnie - tylko gdzie. Zauważyłem tylko, że gdy internet zniknie i pojawi się od nowa, to na stronie konfiguracji routera w zakładce statystyki w dziale WAN czas działania się resetuje, raz zauważyłem, że wartości takie jak Adres IP itp wynoszą 0.0.0.0. Czy to możliwe, że jakieś urządzenie paraliżuje całą sieć ( taką opcję też dostałem od dostawcy )? Chociaż wykluczałbym tą opcję, ze względu na to, że nie ważne które urządzenia są aktualnie włączone / podłączone przez WiFi to i tak ten problem występuje. Gdzie może być przyczyna? Router jest połączony z modemem, do routera są podłączone 2 komputery do LAN, przez WiFi łączy się 3 telefony, laptop i telewizor. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Co to za dostawca internetu, jaki rodzaj internetu, jaki modem od dostawcy i jaki ten twój nowy router?
Internet mam od lokalnego dostawcy WIST, zwykły internet kablowy, nie radiówka ani światłowód. Modem to: TP Link TD 8811 a router to: TP-Link WR841N.
Dodam screen z rozwiązywania problemów z Windows:
To jakiś router z modemem ADSL. Po co ci do tego drugi router?
Ponieważ ten TD 8811 nie posiada WiFi i ma tylko jeden port LAN. Sieć została tak skonfigurowana wiele lat temu, przez jakiegoś znajomego i tak zostało.
Jak skonfigurowałeś tego nowego TP-Linka? Moze gryzie się DHCP z tym starym?
Z tego co pamietam to modem jest w trybie bridge, a nowy router jest skonfigurowany jako połączenie PPPoE. Kiedy problem się pojawił to nic nie było ruszane w routerze / modemie bo nawet nie miałem danych do nich bo osoba która konfigurowala mi pozmieniała te dane, problem pojawił się tydzień temu tak „sam od siebie”.
Czyli w nowym routerze w trybie PPPoE podajesz hasło i login do internetu? Czy firmware w nowym routerze zaktualizowałeś czy jedziesz na fabrycznym?
Tak, na nowym routerze. Jadę na fabrycznym, jeśli trzeba to jutro spróbuje zaktualizować, ale wątpię czy coś to da, skoro na innym routerze było to samo, ale spróbuje.
Ja bym kupił nowy router ADSL z wifi i ten stary do kosza, a tak kombinacje tylko.
Ehh wczoraj kupiłem ten router, myślałem wziąć router z ADSL ale pomyślałem ze modem jest sprawny to wezmę tańsza opcję.
Duzo oszczedziłeś na najtańszym TP-linku z ADSL?
Router z ADSL kosztował chyba 130 zł, za ten dałem 80.
W jakimś lokalnym sklepie ten kupiłeś czy w markecie elektronicznym? Chociaż za dopaątę to wszedzie powinni wymienić na ten ADSL. Tak zrób będzie najlepiej i najprościej. Bo teraz za nic nie dojdziemy czy winny stary, czy nowy, a najprawdopodobniej na 90% winny stary ADSL.
Tyle ze on prawdopodobnie został tez wymieniony - tzn tak twierdzi mamuśka - ja byłem w pracy a pracownicy od dostawcy przyjechali i twierdzą ze mieli taki używany przy sobie bo od kogoś go wymontowali bo zmieniali na światłowody i zamontowali mi. No właśnie nie wiem czy mi tak wymienia - sprzęt został rozpakowany i jest używany już.
Nie bardzo Cie rozumiem co juz było wymieniane.
Może troszkę skomplikowałem - router sam wymieniałem, ale modem ADSL wymieniany tez był wcześniej - we wtorek chyba, przynajmniej tak twierdzą panowie od dostawcy - ponieważ dostałem ten sam model, wiec mi ciężko to stwierdzić czy na 100% zmienili. Tak wiec teoretycznie i modem i router są inne, a problem dalej jest.
Bedziesz umiał sam skonfigurować ten ADSL nowy?
Jeśli by ktoś mi napisał co ustawić - to myśle ze tak. Dzisiaj zauważyłem taka sytuacje:
Wszedłem do ustawień WAN, rozłączyłem, połączyłem i internet pojawił się. Nie na długo - jakieś kilka minut i to samo, zrobiłem to samo, łączył się około minuty - dwóch i znowu internet jest - na kolejne 2 minuty, nawet tego posta nie mogę wysłać, bo co internet wróci - to zaraz znika i koło się zapętla.
Hej,
A dla testów podłącz jeden z komputerów kablowo bezpośrednio do modemu - z pominięciem routera. Czy wtedy też połączenie sieciowe będzie się okresowo tracić?
Pozdrawiam,
Dimatheus