Witajcie. Kilka dni temu postanowiłem zacząć swoją przygodę z majsterkowaniem Na dobry początek postanowiłem rozkręcić stary telefon. Zdjąłem z niego całą obudowę, udało mi się też odkleić klawiaturę, i teraz zastanawiam się jak można by było wykorzystać jego podzespoły, np. wyjąć aparat i zbudować z niego prostą kamerkę? Uprzedzam, że jestem zielony w tych sprawach, więc prosiłbym o dokładne wytłumaczenie. Z góry dziękuję za odpowiedzi
A to nie jest przypadkiem funkcja powiększania obrazu (dla seniorów)?
Można zrobić naszyjnik.
Można zrobić kamerkę wifi, taki monitoring
Można zrobić wibrator i podarować na walentynki dla nieśmiałej koleżanki.
Ale masz na myśli wymontowanie aparatu z telefonu i zbudowanie z niej takiej właśnie kamerki?
Nie, cały telefon służy jako minikomputer z kamerką. Jest wiele aplikacji do zarządzania telefonem przes sieć, Ciebie nie ma w domu a Ty mosz nagywać, robić zdjęcia lub użyć aplikacji, która sama wykryje ruch i prześle do jakiejś chmury.
Niestety tak się raczej nie da, bo mowa o niedziałającej już komórce, a konkretnie urządzeniu myPhone 9025TV Moon, a więc nie jakimś typowym smartfonie z np. Androidem. Mam raczej na myśli demontaż podzespołów (np. aparatu czy wyświetlacza), i wykorzystaniu ich w innym urządzeniu - jak da się coś takiego zrobić, gdzie szukać porad itp.?
No dobrze, znam już odpowiedź. W skrócie: niestety, ale nie da się
Dziękuję mimo wszystko za odpowiedzi - zwłaszcza koledze @Dewix
Tak sobie pomyślałem, że skoro nie można wykorzystać starej komórki pod względem hardware’u, to może chociaż software’u? Jest to o tyle proste, że często odpowiednie aplikacje są już zainstalowane na urządzeniu, a jeżeli nawet czegoś brakuje, zawsze można to doinstalować ręcznie (wiedzieliście, że nawet Mapy Google można zainstalować na klasycznym telefonie?) czy napisać własną aplikację Dzięki temu taka komórka może stać się budzikiem, minutnikiem, nawigacją, przenośnym odtwarzaczem MP3/radio, dyktafonem, kalkulatorem…