Co oznacza Ah w akumulatorach

Mam 2 pytania.

  1. Te Ah to oznacza, że im ma mniej tym szybciej on się naładuje ?

  2. Ostatnio brałem akumulator do domu, żeby z rana nie mieć problemów z odpaleniem (ładowałem go przy okazji). Teraz zostawiłem go podłączonego normalnie w aucie, temperatura min. była 5-6 stopni. A jak z rana chciałem go odpalić to nawet zakręcić nie chciał. Czy to może być od tego, że np. przykręciłem go za lekko ? Bo przecież nic nie mam tam powłączanego żeby tak padł, jedynie zegarek i nic poza tym.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Amperogodzina a co do 1, to tak, ale i mniej Ah to też się szybciej rozładuje.

Ah to pojemność akumulatora,w benzyniakach wystarczy 45-50 Ah w dieslach to już ponad 70Ah,więc jak ci nie kreci to pewnie masz już stary akumulator

AmperoHour Czyli czas aż bateria się rozładuje

A - amper, natężenie prądu (ilość przepływających ładunków)

V - volt, napięcie (różnica potencjałów).

h - godzina.

Ah - amperogodzina, czyli amper pomnożony przez godzinę. Pojemność akumulatora. 1Ah to prąd 1A płynący przez 1 godzinę, 2 A przez pół godziny, 0.5A przez 2 godziny itd. (może nie do końca, bo charakterystyka rozładowania akumulatora nie jest liniowa, im większy prąd tym mniejszy do odzyskania ładunek).

Jak się pomnoży amperogodzinę w amperach przez napięcie w woltach, wyjdzie pojemność w watogodzinach.

Akumulatora nie powinno się wyjmować z samochodu. Coś takiego było możliwe w czasach Polonezów i Maluchów, ale już nie w nowszych samochodach - skasują się ustawienia elektroniki sterującej silnikiem, ustawienia radia (być może będzie wołało o kod odblokowania), mogą być inne sensacje.

Nowsze akumulatory z powodzeniem działają przy mrozach -20…-30 stopni. Nie ma sensu ich doładowywać, chyba że się rozładował z powodu zbyt długiego nieużywania samochodu (np. ponad miesiąc, załączony autoalarm), ale nawet wtedy nie powinien być wyjmowany.

W bardziej nowoczesnych samochodach może nawet komputer silnika się zablokować, jedynie wizyta w autoryzowanym serwisie pomoże (np. w pewnym modelu BMW kabel od komputera silnika tak jest ułożony, że bez rozpięcia go nie da się wymienić jednej ze świec, a rozpięcie unieruchamia komputer, serwis może odblokować za 500…1000zł. Takich kruczków jest więcej, np. w Audi wymiana wycieraczek szyby wymaga przełączenia ich w autoryzowanym serwisie w tryb serwisowy).

Być może akumulator dokonał żywota, albo parametry ładowania były nieprawidłowe.

Mniej Ah faktycznie znaczy szybsze ładowanie, tzn. tym samym prądem da się naładować szybciej. Ale prąd ładowania z reguły tak jest dobierany, by akumulator się naładował w ciągu 10 godzin, szybsze ładowanie może uszkodzić (wymaga specjalnej ładowarki), natomiast ładowany prądem >10-godzinnym może być ładowany dowolnie długo, bez ryzyka uszkodzenia.

Napisz ile lat ma twój akumulator ?