Co sądzić o HD4870 1GB firmy ASUS?


(george32801) #1

Witam. Mam na oku kupno tej karty: http://www.memotech.pl/-o_560221.html Jest to Radeon HD 4870 1GB firmy Asus. Słyszałem co-nieco, że a to chłodzenie nie takie, albo gorący się robi itp.. Ale za cenę w okolicach 480zł/500zł? Mam wielką ochotę kupić tę kartę, bo jest sporo lepsza od 4850 1gb a cena (akurat tego asusa) niewiele większa). Mogę kupić bez obaw? Przede wszystkim chodzi o gry takie jak crysis, fear 2/3, Stalker, GTA 4 itp.

Jakbym miał wybierać to:

Gigabyte Radeon HD 4850 OC Zalman 1GB DDR3 PCI-E BOX za 419zł czy

ASUS Radeon HD 4870 1GB DDR5 PCI-E BOX za 480zł ?


(suchmen) #2

Miałem kartę z lepszym chłodzeniem znacznie ale się grzała niemiłosiernie a w upalne dni nie szło grać bo się wyłączał komp albo zawieszał system. W tej wersji również problem będzie występował i to jeszcze w większym zakresie. Karta dobra do grzania pokoju w zimę. Co do wydajności to jest ona przyzwoita aczkolwiek nie spodziewaj się fajerwerków w crysisie bo u mnie osiągała koło 20-25 klatek/s przy max detalach a w ciekawszych momentach nie szło prawie grać, nie mówiąc o hałasie jaki wydawał wiatrak i cieple jakie tworzyła karta. Karta jest też dosyć prądożerna i wymaga zasilacza przynajmniej 500W jeśli nie chcesz mieć kłopotów i dobrego przewiewu kompa. W gta 4 też nie robi furory, gdyż działa ale raczej na ustawieniach high niż na very high i z widocznością/światłami/gęstością ruchu ulicznego na połowę max. W gta4 liczy się bardzo procesor, który niestety z reguły po 15 minutach grania wraz z kartą się dławi/nagrzewa mocno dosyć. Niby gra stworzona pod quady i do tego systemy x64 a chodzi i tak marnie dosyć. Aha, przy mniejszym zasilaczu i przy większej temperaturze karta lubi robić artefakty-nie zawsze ale czasami pojawiają się małe prostokąciki beżowe mrygające w pewnych miejscach (nie przeszkadza to grać ale zniesmacza). Aha w gta4 przy tej karcie nie spodziewaj się ładnej grafy gdyż cienie są w postaci pasków/linii/kratek niż wypełnione (taki problem w niektórych kartach ati a nawet w nvidia czasami) (sprawdzona informacja osobiście!). Podsumowując polecam dołożyć tak do 540-550 zł i kupić hd 5770 512 ram asusa-najtańszy wariant a marnego wiatraczka nie słychać prawie a max temperatura to ~70 stopni w stresie a koło 40 stopni w spoczynku i pobiera bardzo śmiesznie małe ilości prądu. Wydajność ma na bardzo zbliżonym poziomie jak się okazuje w stosunku do hd 4870. Pamiętaj, że hd 4870 jest duża,długa,ciężka i może się trochę uginać a w ostateczności poluzować slot pci-e a hd 5770 jest lekka i mniejsza a do tego obsługuje nowy opengl w sensie wersja 3.2 i directx 11 (taki bajer niby ale zawsze). Pamiętaj też, że hd 4870 potrzebuje 2 wtyczek 6-pin zasilania a nie każdy zasilacz ma 2 takie piny.

Dodane 9 sie 2010, o 19:56

Dodam od siebie, że karta oferuje wydajność dobrą i da się z niej wyciągnąć co nieco ale nie wyobrażam sobie cross fire z 2x4870-ciekawe jak wtedy musi się grzać. W stresie osiąga 90 stopni a w upalne dni nawet blisko 100 i wtedy włącza się alarm/zawiesza się komp albo restartuje-zależy.


(Jurninho25) #3

HD 5770 jest nie opłacalne z racji tego, że za ok. 70-80 zł mamy o wiele wydajniejszą kartę jaką jest model od nVidii GTX 460 768 mb. Odnośnie HD 4870 - karta ogarnięta jak za taką kasę. Faktycznie chłodzenie kiepskie, ale jak nie bd jej podkręcać to spokojnie da radę. Jak masz dobrze wentylowaną obudowę to bd dobrze, a jak coś to zamontujesz jakiś wiatraczek w obudowie i bd ok :wink:


(suchmen) #4

Miałem wiatraczek dodatkowy w obudowie - niewiele to dało niestety a w zasadzie tyle co nic a miałem kartę z chłodzeniem vapor-x.

GTX460 kosztuje minimum 700zł a radka hd 5770 można dostać za 500 zł-ja swojego kupiłem w i markecie za 480 zł nówka sztuka

Dodane 10 sie 2010, o 09:09

Oczywiście w komputroniku próbowano mi wcisnąć taką kartę za 670 zł tylko dlatego bo była producenta sapphire, natomiast asusowska jest chyba najtańszym wariantem a karta mimo badziewnego na 1 rzut oka chłodzenia jest zimna i nie hałasuje nawet przy 100% obrotów wiatraka


(Jurninho25) #5

Nie mówię o HD 5770 w wersji 512 mb tylko w wersji 1 GB, a ta karta kosztuje ok. 580-600 zł…Natomiast za ok. 670 zł może dostać już GF GTX 460 768 mb…


(Gural7) #6

no 200 zł różnicy,wiadomo tak to można gadać,dołóż 50 zł ,będziesz miał wersje 1 gb,a dołożysz 30 to w ogóle i tak dojdziemy do 800 zł,no niestety tak rynek jest ułożony że dołożenie paru groszy daje nam lepszą karciochę,ale bierzmy pod uwagę że nie każdy takiej potrzebuje i budżet bywa napięty,więc schnor25 twoja propozycja jest jak najbardziej dobra ale tu chodzi o budżet.


(suchmen) #7

Nie mówię o HD 5770 w wersji 512 mb tylko w wersji 1 GB, a ta karta kosztuje ok. 580-600 zł…Natomiast za ok. 670 zł może dostać już GF GTX 460 768 mb…

Tak ale jeśli używa on roździałki 1280:1024 max to jaki sens jest kupowania karty z 1gb pamięci? Zresztą ten 1 gb vs 512 ram daje jedynie max kilka % wydajności w niektórych wypadkach i jest ograniczony przez szynę 128 bit. Za to kartę jak już pisałem, kupiłem za 480+koszt przesyłki zł i nie chciałbym dokładać prawie 100-130 zł żeby mieć wersję 1gb

Dodane 10 sie 2010, o 13:16

Poza tym jaki autor wątku ma zasilacz? Bo gtx 460 wymaga już chyba 550W dobrego zasilacza i 2x6 pin? A jeśli autor ma 450 W jakiś zwykły z 1x6 pin?


(george32801) #8

Autor wątku - czyli ja posiada OCZ Fatal1ty 550W 80+ :wink: A budżet na kartę graficzną max 500zł.

EDIT - tzn. jeszcze nie posiadam tego zasilacza ale na dniach go zamawiam.

EDIT2 - co do pamięci… Hm, wolałbym wersje 1gb bo mam monitor 23cale widescreen i full hd.


(suchmen) #9

ok to bierz 4870 ale pamiętaj o dodatkowym wiatraczku z tyłu obudowy żeby wywalał ciepło.


(george32801) #10

Szczerze mówiąc trochę się boje go kupić… Ostatnia karta (gf BFG 7900GS 256MB) mi się spaliła w upalny dzień a miewała ok 80st.C. A może jest warto kupić jakieś oddzielne chłodzenie na tę grafikę?

EDIT - przy okazji… Co lepiej kupić? OCZ SXS 600W czy OCZ Fatal1ty 550W?


(Gural7) #11

OCZ Fatal1ty 550W.


(suchmen) #12

George ale zauważ, że między geforcem 7900GS a takim radkiem jest ogromna przepaść. Radki są przyzwyczajone do pracy w wysokich temperaturach ale chodzi o to, że karta nagrzewając się powoduje nagrzewanie się procesora,ram,płyty głównej i zasilacza szybsze znacznie. Jeżeli masz kompa we wnęce to zapomnij o graniu w lecie


(george32801) #13

to nie lepiej będzie kupić Gigabyte O.C HD 4850 1GB? Chyba lepsze chłodzenie ma. A do tego jest tańsza… Co prawda mi chodzi o wydajność… Dużą wydajność. A tu ten ASUS HD4870 1GB wygrywa… A może polecicie mi coś w max okolicach 550zł?


(suchmen) #14

w max okolicach jakie podałeś to właśnie asus 5770 512mb ram


(george32801) #15

To ja już nie mam pojęcia co brać. Bo ten co polecasz znów ma 512mb a przy moim monitorze to różnie może bywać w porównaniu z tym asusem hd4870?