Co sądzicie o zestawie do 8000zł - weryfikacja, opinie, sugestie

Hej.
Powoli zabieram się do złożenia sobie nowego kompa do gier w 1080p (w przyszłości pewnie 1440p albo 4k), do maks 8k zł.
Co sądzicie o zestawie i7-10700KF i RTX3070?


Raczej interesuje mnie przynajmniej 8 rdzeni i 32GB ram’u.

Będzie śmigać. Wręcz przewymiarowane chłodzenie czy zasilacz, ale czy nie lepiej złożyć zestaw na Ryzenie?

Buduję w tym samym budżecie zestaw na Ryzenie. U mnie wygląda to na ten moment tak:
https://www.morele.net/kategoria/procesory-45/?konfigurator=konfigurator-zestawu-komputerowego#configurator

Nie mam jeszcze wybranej GPU bo czekam na nowe Radeony i lepszą dostepność 30xx.

Zastanów się właśnie czy nie lepiej przejść na platformę AMD.

Taki link nie wejdzie. Musisz się zalogować, zapisać koszyk, wejść w niego i po prawej stronie będziesz miał link do publikacji. Nie musisz ustanawiać go publicznym, żeby działał na forum.

Na prockach AMD za mało się znam i nie mam doświadczenia z nimi, dlatego składałem na Intelu.
Nie mam nic przeciwko zestawowi na AMD.

W tej cenie dostaniesz np. 3800xt, który jest o 20% wydajniejszy.

Nie wiedzę tam tego więc po prostu zapodam zrzut ekranu. Na razie to co widać koszt 5700. Karta podbije wartość zestawu do 8k w zależności na którą się zdecyduję.

W przededniu premiery nowych Ryzenów wstrzymałbym się z jakimikolwiek zakupami i poczekałbym na niezależne testy wydajności ZEN3. Bo na razie jest tak:

27_amd_ryzen_7_5800x_i_ryzen_9_5950x_z_testem_wydajnosci_w_cpu_z_2

Racja. Dlatego i tak ja mam w planach kupno tego zestawu dopiero w styczniu. Dlatego nie twierdzę, że nie wymienię procesora na wyższą generację.

Zmień na trochę lepszą płytę główną tym bardziej przy takim budżecie.
Moja propozycja https://www.x-kom.pl/lista/zrg249tfd

  • Seasonic Focus GX 750W 80 Plus Gold
  • SilentiumPC Signum SG7V TG
  • Noctua NH-D15 2x140mm
  • Kingston 1TB M.2 PCIe NVMe A2000
  • Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6