Co to jest memory testing?


(Czarnooki23) #1

mam problem gdy odpalam kompa wyskakuje mi stronka startowa biosa np.intel .... cos tam.to jest okej ale mam problem z taka zakładka jak MEMORY TESTING ; najpierw leca sobie cyferki az do 52.000 jezeli nacisne ESC to sie automatycznie robi...i laduje sie dalej.Moje pytanie jest zwiazane jak to zrobic aby automatycznie to sie odbywalo jak kupilem kompa to tego nie było...prosze o odpowiedz... :oops:


(Majuch18) #2

Witam!!

  • Wyłączasz kompa (nawet z gniazdka)

  • Otwierasz obudowę komutera

  • powinieneś poszukać na niej bateryjki od biosu

  • bateria jest praktycznie widoczna zaraz po zdjęciu obudowy

  • wyciągasz ją na conajmniej 30 s

  • potem wkładasz i odpalasz kompa

Następuje wtedy reset biosu - czyli powrót do ustawień pierwotnych...

  • fakt skasujesz tym date i godzine ale to sobie ostawisz!!

Pozdro


(JNJN) #3

Popraw tytuł topika na właściwy.

A po co tyle roboty,wchodzisz do biosu i szukasz takiej opcji i dasz na enabled i zapisz bios Save.

Pomoc książka do płyty głównej.

Takie lub podobne opcje - czytaj pisze.

Czytaj


(Czarnooki23) #4

ale czego mam szukac w tym biosie ??? jak to brzmi po angielsku ,jestem zielony w komputerze ????

Złączono Posta : 16.04.2006 (Nie) 14:30

aha juz mam dziekuje bardzo serdecznie

Złączono Posta : 16.04.2006 (Nie) 14:44

niestety to samo jest mialem ustawione na enabled i lipa ....wciaz to samo ....

Złączono Posta : 16.04.2006 (Nie) 15:15

niestety takze nie pomogło wyciagnięcie bateryjki i zresetowanie biosa ...czekam na inne sugestiee....


(JNJN) #5

Może bateria siadła i należy wymienić na nową ,ustawić bios i zapisać Save.

Opcje to:

Quick Power On Self Test

lub takie

Quiet Boot, Quick Boot

dajesz na enabled i musi grać.

Jak resetujesz bios baterią wyjmij kabel zasilający z zasilacza kompa 230V.


(JNJN) #6

Pisz normalną czcionką i popraw to.

Reset biosu baterią nie 30 s tylko wyjmij baterię na 30 minut.

Bateria zmierzona miernikiem cyfrowym napięcia ma mieć powyżej 3 V.


(Czarnooki23) #7

Panie kochany x sam pan polecił mi ją wyciągnąć na cytuje "- wyciągasz ją na conajmniej 30 s" także niewiem do kogo te słowa.Okej spróbuje ją zmierzyć !!


(Asterisk) #8

Zignorowałeś prośbę - post skasowano


(Czarnooki23) #9

witam moja bateryjka ma 2,9v zmierzona została miernikiem cyfrowym i była wyciągnięta cała noc z kompa i kable zasilające takze były poodpinane...niestety w biosie jest ustawione na enable w quick.... self on test i niestety jest tak jak było.prosze o dalsze wskazówki jeżeli to bedzie mozliwe ....

P.S przepraszam ze nie zmieniłem ale nie byłem obecny przy kompie. :o


(JNJN) #10

A daj tą opcje na disabled ,zapisz bios Save i start kompa i zobacz co się dzieje.

Poźniej daj na enabled i zapisz Save i zobacz.

Wyjmij moduły pamięci,wyczyść banki i moduły z kurzu i złącza stykowe pamięci też,reset biosu zworką lub baterią,ustaw bios co trzeba i zapisz Save.

Pomoc książka do płyty głównej.

Sprawdź pamięć:

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=50125


(Czarnooki23) #11

witam ponownie zadna opcja nie dała rezultatu i enabled i disabled ani fast ...będe probował dalszych pana wskazówek...dziekuje :shock:

Złączono Posta : 16.05.2006 (Wto) 18:18

JNJN ;mp'mp'mmlmklmklmkmknmknknknknknkn