Co to za Tramwaj?

Czy ktoś może mi napisać,co to za tramwaj lub model ??

http://fotoo.pl//out.php?i=556175_zagadka-tramwaj…jpg

http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal_105N

Sam myślałem że to 105N ale ten tramwaj który jest na zdjęciu,nie jeździ w Polsce.Do tego kraju transport naszych tramwajów nie byłby opłacalny.

Robiłeś kalkulacje? Może sprzedali licencje albo wywiezli jako złom ?

Przecież to zdjęcie jest zrobione w Łodzi, przy Galerii.

Tak nasze 105N sprzedali na licencji do kraju o wiele bogatszym PKB gdzie korzystają z czegoś lepszego.Wywożenie tramwaju na złom za granice jest nieopłacalne,czasy żelazo za czajnik/garnek się skończyły cudowne umowy z ZSRR.

Nadal się upierasz, że ten tramwaj nie jeździ w Polsce?

To masz w przybliżeniu miejsce zrobienia zdjęcia (trochę inne ujęcie) http://goo.gl/WHwof

Cedar masz racje,zobaczyłem to u chłopaka który biega po blokach,ławkach/wszędzie i wszystkie ujęcie wyglądały jakby to była Anglia.

Ps Cedar zobacz kiedy ja napisałem swój post 10:24 ty napisałeś swój 10:39 w poście o 10:55 uznałem że zostałem wprowadzony błąd.

To jest dokładnie Konstal 805Na, czyli wersja wąskotorowa 105Na. 105N czy 805N to były pierwsze wyprodukowane egzemplarze tego tramwaju, od wersji z “a” różniły się bodajże lokalizacją szafki z bezpiecznikami i kształtem kabiny motorniczego.

I nie zdziwił Cię prawostronny ruch? :stuck_out_tongue:

Tylko dlatego, że wiesz gdzie było to zdjęcie zrobione, to wiesz, że jest tam ruch prawostronny. Żaden element tego zdjęcia nie daje 100% pewności.

Żaden, z wyjątkiem samochodów i tramwajów jadących prawą stroną.

A tak twierdzisz bo wiesz, że zdjęcie było robione tam gdzie obowiązuje ruch prawostronny. Torowisko nie musi być między pasami ruchu, “na szybko” nie można tego w 100% ustalić.

Już szybciej podpowiedzią byłoby malowanie tramwajów. Za granicą komunikacja miejska stosuje raczej stonowane barwy, tylko u nas wciskają to na siłę w barwy miasta.

No i tego typu tramwaju nie spotyka się raczej za granicą.

Jeśli chodzi o konstrukcję, one bazują na amerykańskich tramwajach sprzed II wojny światowej. Nie mam pojęcia, kto mógł to kupić. Nawet Korea Północna sprowadza teraz używane tramwaje z Europy Zachodniej.

  1. Gdyby był to ruch lewostronny, to przynajmniej trzypasmowa droga, którą widać z prawej musiałaby być jednokierunkowa (bo nie widać samochodów jadących z przeciwka). Po co ktoś miałby wytyczać wielopasmową drogę jednokierunkową na tak otwartej przestrzeni?

  2. Torowisko jest dwupasmowe, co widać po słupach trakcyjnych. Tramwaj jadący do przodu (widać po światłach) ma drzwi z prawej, więc jeździ prawostronnie. Jest to ruch prawostronny.

3)W połowie wysokości tramwaju, widać samochód jadący z naprzeciwka częścią drogi po drugiej stronie torowiska. Jedzie prawą stroną.

A widać, czy po drugiej stronie torów, za tramwajem, też jest otwarta przestrzeń? Raczej nie. Akurat w Łodzi tam wcale otwartej przestrzeni nie ma. Jest jeszcze druga jezdnia i rząd nowoczesnych budynków lub “pleców” kamienic (po wyburzonych kiedyś kamienicach pod rozbudowę typowej miejskiej ulicy do dwujezdniowej trasy), ale już dalej jest typowo miejska zabudowa.

Tutaj zgoda. Ale europejskie miasto nie musi wcale mieścić się na Wyspach Brytyjskich.

Ciężko to dojrzeć, zdjęcie ma małą rozdzielczość. Poza tym jak wyżej - miało być europejskie miasto, nie brytyjskie.

No i cały czas mnie zastanawia, który kraj mógł być tak inteligentny, by wyłożyć kasę na zakup od Polaków przedwojennej amerykańskiej konstrukcji.

Skoro jest miejsce na wiele jezdni i torowisko tramwajowe, to mamy do czynienia z otwartą przestrzenią. W odróżnieniu od przestrzeni zamkniętej, czyli np. wąskiej uliczki między kamienicami.

No super, ale jaki to ma związek? Ja piszę tylko dlaczego na podstawie samego zdjęcia można stwierdzić, że ruch jest prawostronny, bo zarzucono mi, że się nie da.

Temat zamknięty na prośbę Autora.