Code::blocks: file not recognized

Witam,

mam problem: chcę przenieść moją grę na linuxa, w związku z tym wgrywam biblioteki do mojego linuxowego Code::blocks’a.

Niestety gdy kompiluję projekt wyskakuje mi tak oto bląd:

Czy ktoś orientuje się o co chodzi? Wydaje mi się że to przez to, że zalinkowałem biblioteki (czego wcześniej nie było i działalo).

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Wyczyść projekt (Clean) i potem przebuduj. Chce użyć starego .o, który był skompilowany dla windowsa, ale nie pasuje mu format.

Nadal są jakieś problemy:

Nie może znaleźć tych plików… Tylko po co mu one są? Skąd je wziąć?

Po co? Bo pewnie ich używasz, albo użyłeś złego szablonu projektu.

Musisz zainstalować te paczki, włącz menedżer pakietów i zainstaluj takie pakiet freeglut3-dev. Jego zależności spowodują instalację wszystkiego innego co do OpenGLa wymagane.

Z projektu musisz wywalić jeszcze -lgdi32 i -lwinmm, bo to windowsowe biblioteki których na Linuksie nie ma. O ile tego pierwszego dałeś przez przypadek, albo po prostu jest przez GLUTa wymagany, to z tego drugiego możesz używać jakieś funkcje. Wtedy musisz je zakomentować, albo zastąpić czymś innym.

Jak się nie mylę, to nazewnictwo pozostałych jest też trochę inne:

-lGLU -lGL -lglut

Najlepiej jakbyś miał 2 “osobne” projekty z tym samym folderem źródeł, tzn. na Linuksie tworzysz nowy projekt, ale folder ze źródłami jest linkiem do folderu z projektu którego używasz na windowsie. Nie pamiętam jak tam wyglądała struktura projektu w C::B