Po co? Bo pewnie ich używasz, albo użyłeś złego szablonu projektu.
Musisz zainstalować te paczki, włącz menedżer pakietów i zainstaluj takie pakiet freeglut3-dev. Jego zależności spowodują instalację wszystkiego innego co do OpenGLa wymagane.
Z projektu musisz wywalić jeszcze -lgdi32 i -lwinmm, bo to windowsowe biblioteki których na Linuksie nie ma. O ile tego pierwszego dałeś przez przypadek, albo po prostu jest przez GLUTa wymagany, to z tego drugiego możesz używać jakieś funkcje. Wtedy musisz je zakomentować, albo zastąpić czymś innym.
Jak się nie mylę, to nazewnictwo pozostałych jest też trochę inne:
-lGLU -lGL -lglut
Najlepiej jakbyś miał 2 “osobne” projekty z tym samym folderem źródeł, tzn. na Linuksie tworzysz nowy projekt, ale folder ze źródłami jest linkiem do folderu z projektu którego używasz na windowsie. Nie pamiętam jak tam wyglądała struktura projektu w C::B