Code Blocks vs Visual C++

Jako, że zaczynam programować to mam do was pytanie.

Który program według was jest lepszy Code Blocks czy Visual C++?

Visual :slight_smile:

Visual jest o niebo lepszy, ale bierz pod uwagę że Visual C++ jest ciut specyficzny - chociażby domyślne prekompilowane nagłówki, ponadto możesz natknąć się na CLR co tylko powiększy zdezorientowanie. Może stanowić pewien problem przy nauce języka. Tak ze 2 lata pomęcz się z IDE pod MinGW przed przesiadką na Visuala.

Visual C++ - wymaga stosowania projektu

C::B - kompiluje pojedyncze pliki.

Visual C++ - dialekt języka C++

C::B - kompilator MinGW zgodny ze standardem, ten który jest używany na niemal wszystkich serwisach konkursowych (tzn. jego port)

Visual C++ - tylko windows

C::B - wszystkie desktopy

Osobiście na początek preferuję Code::Blocksa, a potem Qt Craetor., ew Eclipse.

Czym konkretnie się objawia ten dialekt i rzekoma niezgodność ze standardem? I którym standardem?

Oprócz Visual masz jeszcze środowiska firmy Borland.

Ogólnie wydaję mi się że Visual będzie najlepszy bo rozumiem interesuje Cię tylko platforma Windows (i dobrze), bo Linux to margines społeczny :wink:

I? To nie jest żadna zaleta(żadna ze stron).

MinGW jest w podobnym stopniu(no, może ciut lepiej) zgodny ze standardem co Visual C++ i jego cl(na plus GCC przemawia dostępność większej części C++11 i nowej biblioteki standardowej), ale to nadal nie ma większego znaczenia, bo, jeśli ktoś się pyta jakie IDE wybrać, nie będzie tych różnic widział.

Serwisy konkursowe przeważnie nie są stawiane na Windowsie tylko na *niksach, a tam nie ma cl a GCC jest “natywnym” pakietem kompilatorów - dlatego się go stosuje.

Co ma IDE do pisania programów pod kilka systemów na raz? To KOD jest kompilowany, a to PROGRAMISTA produkuje kod, nie IDE - IDE tylko ułatwia pisanie(i uwierz mi, nie ma żadnego problemu pisać przenośny kod pod Visualem i Windowsem).

IMO jeżeli naprawdę zaczynasz, to niepotrzebne ci bardzo zaawansowane narzędzie, którego mrowie funkcjonalności może przyprawić o zawrót głowy.

Do testowania ifów, forów i pierwszych klas spokojnie wystarczy C::B albo inny DevC++, a dopiero kiedy zrobi ci się nieco ciasno i niewygodnie (tu coś nie pasuje, tu brakuje jakiejś funkcjonalności, a tu irytuje) i skończysz fazę testowania (będziesz w miarę dokładnie wiedział, co i w jaki sposób chcesz napisać), przesiądź się na Visuala.

Wydaje się, że lepiej jest zacząć pisać programu w lepszym IDE niż DevC++. W Visual C++ może być uciążliwe ciągłe tworzenie nowego projektu, co już było powiedzianie. Jednak raczej wybierałbym między C::B lub Visual, DevC++ odstawiłbym na bok.

Ja używam Code::Blocks i nie narzekam. Jeszcze nigdy nie miałem z tym problemów.

Z Visualem w sumie też nie miałem ale używałem go mało.

Dla początkującego Code::Blocks bo i tak nie potrzebujesz na początek rozbudowanych Visualowych debuggerów. :smiley:

No i C::B instaluje się ciut szybciej xD