Connect Box - problem z połączeniem zwrotnym

Cześć,

Mój problem dotyczy UPC Connect Boxa 5.01 (soft: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p6-NOSH).Nie wiem jak to dokładniej opisać, ale postaram się w miarę jasno to wypunktować:

  1. Mam dwa urządzenia: A (klient) i B (serwer) znajdujące się w tej samej sieci i wpięte bezpośrednio do Connect Boxa. Na urządzeniu B znajduje się serwer http, ftp, ssh oraz Teamspeak 3.
  2. Połączenie w sieci lokalnej przez adresy LAN działają bez zarzutu, jestem w stanie połączyć się z każdą z usług na serwerze.
  3. Połączenia z zewnętrznych sieci i urządzeń (za pomocą dynamicznego DNS bądź zewnetrznego IP) także są możliwe.
  4. Po przedłużeniu umowy z UPC i wymianie Technicolora na Connect Box przez jakiś czas wszystko działało jak należy.
  5. Po jakimś czasie okazuje się, że nie jestem w stanie połączyć się z urządzenia A z serwerem Teamspeak 3 (B) poprzez adres DNS czy też zewnętrzne IP. Po wejściu na serwer po parunastu sekundach połączenie zostało zrywane - zerwanie połączenia następowało szybciej w momencie rozpoczęcia rozmowy. Połączenie LAN wciąż działa bez zarzutu i aktualnie jest to moja jedyna opcja dostępu na serwer TS.
  6. Nie jestem w stanie pingować zewnętrznego IP zarówno z urządzenia A jak i B. (100% packet loss). Pingowanie zewnętrznego IP z Connect Boxa kończy się “sukcesem” i wyświetla opóźnienie 0 ms.
  7. Jestem w stanie połączyć się przez SSH i przesyłać pliki korzystając z SFTP poprzez zewnętrzny adres IP (z urządzenia A na urządzenie B).

Nie jest to jakiś uciążliwy problem, zastanawia mnie jednak dlaczego nie mogę wejść na TS poprzez adres DNS czy zewnętrzne IP, a jestem w stanie połączyć się przez SSH. Pisałem do UPC w tej sprawie - bez odpowiedzi zwrotnej, żadnego telefonu czy maila, jedyne co dostałem to “czy jestem zadowolony z obsługi klienta”. Próbowałem szukać rozwiązania przez wujka Google, ale zawsze wersja wydarzeń była inna- najbliżej było rozwiązanie dotyczące “Hairpinningu NAT” i że Connect Box może tego nie obsługiwać. Jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje? Czy jest to związane z samym modemem czy może UPC jakoś specjalnie ogranicza połączenia w ten sposób?

Connet Box ma źle zaimplementowany loopback i tak po prostu jest. Zgłoś problem do UPC, im więcej osób będzie się na to skarżyć tym większy priorytet dostanie naprawa problemu.

Napisałem w tej sprawie do UPC, zobaczymy co odpiszą o ile w ogóle, jak nie odpowiedzą na wiadomość to zadzwonię. Temat w zasadzie możnaby zamknąć, ale myślałem jezcze o zamieszczeniu odpowiedzi od UPC.