Corel draw - zamiana kolorow

(Zuza Cichonska) #1

jestem zupelnie zielona w corelu i mam pytanie= jak zamienic kolor tla z kolorem objektu? np.ziolony kwardacik na czerwonym tle? wiem ze to podstawy ale pewnie dlatego nigdzie nie moge tego znalezc :frowning:

====================

Popraw b艂臋dy - na forum piszemy po polsku.

Monczkin.

(MariuszListecki) #2

Kwadrat z paska narz臋dzi zaznacz stron臋 wype艂nienie czyli wiaderko tam masz

kilka opcji wype艂nienia.

potem kwadrat ja w przyk艂adzie przez ciebie podanym rysujesz i wype艂niasz jak t艂o UWAGA LEPIEJ TO ZROBI膰 Z GOTOWEGO KWADRATU ZASADA JAK PAINT BO je艣li SAMA NARYSUJESZ A gdzie艣 NIE DORYSUJESZ TO TWOJE T艂O SZLAK TRAFI艂

WRAZIE CZEGO GG

(Zuza Cichonska) #3

tylko ze ja podalam przyklad kwardatu, a zamianic kolory musze w bardziej skomlikowanym kasztalcie... nie moge go narysowac tylko mam gotowy. Granatowy, pokrecony bohomaz na bialym tle - a ma byc na odwrot :?

Poprosze o instrukcje krok po kroku, bo zupelnie sie nie znam na tym programie.

(Monczkin) #4

Zuz1987 odpal sobie F1 - masz helpa do programu.

Wybacz, ale tutaj to raczej wr贸偶ka by si臋 przyda艂a. Jak mo偶na pom贸c nie wiedz膮c, co to kszta艂t (nie chodzi o form臋, tylko jak to zosta艂o narysowane). kszta艂t kszta艂towi nie r贸wny...

(moni@) #5

utw贸rz prostok膮t F6 lub obiekt jaki potrzebujesz,

kliknij na bohomaz, Shift i prostok膮t (w takiej kolejno艣ci)

C E (偶eby wy艣rodkowa艂 obiekty do siebie)

potem na g贸rze pojawi si臋 ikonka (po najechaniu wysuwa si臋 tekst z opisem) trzeba klikn膮膰 na t膮 ze Spawaj

P贸藕niej jeszcze raz na bohomaz i usu艅 go bo pozosta艂 a jest ju偶 niepotrzebny.

Wype艂nienie obiekt贸w klikamy lewym przyciskiem myszki na palecie kolor贸w (po prawej stronie ekranu) a obrys prawym przyciskiem.

Je艣li dopiero si臋 uczysz zacznij od samouczka - krok po kroku poznasz podstawowe czynno艣ci.

(Monczkin) #6

Pod warunkiem, 偶e jest to obiekt wektorowy a nie rastrowy. Mo偶e by膰 te偶 u偶yty kadr... etc.