Coś "piszczy" w komputerze

Witam forumowicze, mam problem. Z góry zaznaczam, że jestem zielony jeżeli chodzi o informatykę i wszelkie sprawy z nią związane.

Komputer mam około 2 lat, używany (stary strasznie “zamulał”, dałem znajomemu który zaoferował mi wymianę na ponoć lepszy komputer, musiałem troszkę dopłacić jeszcze).

Pewnego pięknego dnia grałem w grę Counter Strike: Global Offensive, byłem w połowie meczu, kiedy mój komputer wydał dziwny dźwięk ze swojego wnętrza. Piszczał 2-3 sekundy, po czym na chwilę ustał i znów to samo. Powtórzyło się to kilka razy (to samo raz działo się na starym komputerze, ale samo ustąpiło). Skojarzyłem fakty, i pomyślałem, że pewnie się przegrzewa, więc zmniejszyłem grafikę w grze do minimum, komputer jednak cały czas “piszczał” (choć nie jest to takie typowe piszczenie, coś pomiędzy piskiem a buczeniem). Wyłączyłem komputer chcąc dać mu odpocząć. Na następny dzień znów to samo. Przez kolejne dwa tygodnie nie piszczał tylko przy grach, ale nawet gdy używałem przeglądarki internetowej, jednak niedawno odpuścił, znów mogę korzystać z internetu w miarę normalnie.

Mija już około miesiąc od tego kiedy zaczął wydawać ten dźwięk. a ja ciągle nie wiem co jest tego przyczyną. Przeglądałem kilka różnych wątków na ten temat i przeczytałem, że może to być wina zasilacza.

Warto nadmienić, że jakieś 3 tygodnie temu ściągnąłem program, który pokazywał mi temperaturę sprzętu (nawet nie wiem czego, mówiłem - nie mam zielonego pojęcia o informatyce  :-P). Wynikało z niego, że bez załączonej przeglądarki, ogólnie bez niczego grzał się do ok. 70 stopni. Miałem ten program przez tydzień, w ostatnich kilku dniach temperatura “przy niczym” zmniejszyła się do ok. 55-60 stopni.