CPU has been changed - windows nie rusza


(Oskarr) #1

Cześć

przychodzę z kolejnym problemem, który pojawił się na kompie u rodziców. Podczas uruchamiania, wyświetla się poniższy komunikat o zmianie ustawień w CMOS:

Pierwszy raz się z tym spotykam. Komp nie chce ruszyć, póki nie kliknę F1 - wtedy dopiero Windows rusza dalej i potem już normalnie działa. Ale ewidentnie Win wymusza jakąś zmianę w ustawieniach, a nie bardzo wiem, co tam mam zmienić. Załączam screen z CMOS w kolejnym poście.

Prośba o pomoc.


(Oskarr) #2

Tu screen CMOS:

Co musiałbym tu zmienić, żeby Win startował normalnie? Pomożecie?


(JNJN) #3

Wymień baterię na płycie na nową, wejdź do biosu ustaw datę i godzinę i zapisz bios Save

I zobaczysz - może będzie ewentualnie trzeba ustawić parametry CPU w biosie lub będzie OK.


(Oskarr) #4

Serio tylko tyle? A powiedz mi, bo nigdy nie wymieniałem. To jest ta płaska - o ile pamiętam - i mogę ją kupić w pierwszym lepszym sklepie z bateriami, czy to jakaś specjalna do kompów jest?


(JNJN) #5

Tak - weź starą ze sobą i kup identyczną.


(Oskarr) #6

Ok, spróbuję i dam znać, czy już w porządku. Na tą chwilę dzięki. :slight_smile:


#7

A zmieniałeś procesor, czy nie?
Bo jeżeli zmieniałeś, to podczas montażu mogło dojść do uszkodzenia jednego z pinów. Dokładnie taki przypadek miałem kiedyś na procesorze 775 - w gnieździe miałem zagięty jeden pin. Dopiero jeden chłopak obejrzał to pod lupą i dostrzegł, że ucieka lekko z toru.


(Oskarr) #8

Nie. Dysk był wymieniany w ostatnich tygodniach.


#9

Skoro w rejonach procesora nie przeprowadzałeś żadnych prac remontowo - porządkowych, to problem powinien ustać po zmianie baterii i przywróceniu ustawień domyślnych BIOS, tak jak napisał @JNJN.


(Oskarr) #10

Kurde, ale nie ustał. Dalej to samo. Bateria wymieniona, data zmieniona.


#11

Czy przywróciłeś ustawienia na domyślne? z reguły służy do tego klawisz F6 (w BIOSie).
Albo przy wyjściu wybierasz opcję LOAD DEFAULTS AND SAVE.


(Oskarr) #12

Wybaczcie, że teraz odpisuję, ale problem wynika u rodziców, a ja się z nimi widuję mniej więcej raz na tydzień.

Naciskałem F6 i robiłem load, ale dalej to samo. Jeszcze się nawet jakiś komunikat z Floppy pojawił.


(Oskarr) #13


(JNJN) #14

Zmień dwie pozycje:
Drive A daj na none
Halt On na no errors

ZAPISZ to wszystko przy wyjściu z biosu SAVE i test.


(Longhorn2009) #15

Pentium 4. Ten procek jest chyba za karę… Jeśli porady JNJN nie pomogą spróbuj ustawić ręcznie parametry procesora - FSB, mnożnik i ewentualnie napięcie (do sprawdzenia na ark.intel.com po podaniu modelu).


(Oskarr) #16

Zadziałało w końcu. :slight_smile: Dziękuję za pomoc. :slight_smile: