Ctfmon.exe

Witam!

Zaznaczam od razu, że nie znam się na komputerach w stopniu zaawansowanym; wiem, co i jak, na własny “domowy” użytek. Dlatego piszę, bo porzebuje pomocy.

Ostatnio zauważyłam, że mój komputer spowalnia, np. kiedy rozmawiam przez gg, nie mogę otworzyć explorera, ponieważ od tej chwili to, co piszę i wysyłam jest niemożliwe wolne. To tylko jeden z nielicznych przykładów.

Zauważyłam, że w autostarcie mam coś takiego: “ctfmon.exe”, trochę poszperałam na forach i postanowiłam to odznaczyć, żeby mi się nie włączało. Kiedy ctfmon nie włącza się podczas uruchamiania systemu, jest trochę lepiej, ale nie do końca. Problem tkwi w tym, że wspomniana aplikacja, mimo że odznaczona, ładuje się bez pytania po jakimś czasie od włączenia komputera. Jak to skasować, kiedy to siedzi w systemie? Do tej pory nie miałam kłopotów z komputerem i choć nie jest to sprzęt nowy, powiedziałabym, że raczej przestarzały, radził sobie dobrze, ale teraz… Bez wyraźnego powodu, zawieszają mi się programy, zwłaszcza ad-aware.

Czy ktoś mógłby mi poradzić?

Mam win98.

Pozdrawiam!

ctfmon to proces systemowy Windows - jest więc niegroźny.

Podejrzewam, że masz na komputerze dużo śmieci. Ściągnij sobie

program HijackThis i wklej tu log. (Jeśli nie wiesz “co i jak”, poszukaj

sobie na forum informacji > Szukaj na górze strony.)

Wkleisz loga - zobaczymy, co da się zrobić.

Running processes:

C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL

C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE

C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE

C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk

C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE

C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE

C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE

C:\WINDOWS\TASKMON.EXE

C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE

C:\PROGRAM FILES\AVPERSONAL\AVGCTRL.EXE

C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZTSB05.EXE

C:\PROGRAM FILES\ZONE LABS\ZONEALARM\ZONEALARM.EXE

C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE

C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE

C:\PROGRAM FILES\EMULE\EMULE.EXE

C:\PROGRAM FILES\GADU-GADU\GG.EXE

C:\PROGRAM FILES\AVANT BROWSER\AVANT.EXE

C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE