Cykliczny problem z rozłączaniem sieci w komputerze (jakby karta sieciowa się zawieszała)

Cześć, mam dziwny problem.

Internet jest, router działa, inne urządzenia mogą korzystać z internetu. Komp stacjonarny jest podłączony kablem z routerem. Co jakiś czas, dzisiaj dzieje się to dosłownie co kilka minut, zrywa mi połączenie i nie mogę nawet wejść z tego kompa do sieci lokalnej, totalna zwiecha. Pomaga wyłączenie karty sieciowej w menedżerze urządzeń chociaż nie zawsze, czasami trzeba uruchomić ponownie kompa.
Ten objaw mam od około pół roku, ale czasami bywało to raz na tydzień, raz na miesiąc, czasami kilka razy z rzędu, a dziś to jest bardzo niestabilnie.

Nie mam pojęcia czy to problem programowy czy sprzętowy.

Win 10.
Funbox 2.0
Płyta główna MSI B150M PRO-VDH
Zintegrowana karta sieciowa Realtek RTL8111H

Co zrobić, bo nie chcę wydawać kasy na jakąś osobną kartę sieciową. Ewentualnie jaka karta byłaby o takich samych parametrach w niskiej cenie.

Sprawdzić czy były jakieś aktualizacje w Funbox, które mogły zmienić przeznaczenie portów LAN routera. Aktualizacja sterowników karty sieciowej na nowsze lub ich downgrade na starszą wersję. Możliwe, że jakaś aktualizacja W10 zrobiła swoje…

Zaktualizowałem sterownik karty sieciowej, może zatrybi, ale to się okaże, bo te objawy to miałem bardzo nieregularnie, a oprogramowania funboxa to nie zmienię, przepiąłem do innego portu w routerze tylko.

W Funbox aktualizacje mógł zrobić operator - Orange? - chodziło mi tylko o zweryfikowanie daty tej aktualizacji. Co do portów, to trzeba sprawdzić, gdzie powinien być podłączony komputer, bo oni tam mają porty np dla TV. Znakują to na żółto, czerwono, potem zależnie jaki jest dekoder to inaczej każą wpinać… :confused:

Może być winny brak aktualizacji. Po pierwsze odłącz od Funboxa wszystkie urządzenia i pozostaw tylko łącze internetowe i jeden komputer podpięty kablem do portu LAN. Przez interfejs funboxa wymuś aktualizację. Po aktualizacji znów podepnij wszystkie sprzęty. Co do problemowego komputera to prawdopodobnie w ustawieniach zaawansowanych karty sieciowej masz aktywną oszczędność energii. Wejdź na kartę sieciową w panel sterowania - system i tam odznacz opcję zezwalaj na wyłączenie tego urządzenia by oszczędzić energię. Potem restart komputera. Jeśli to nie pomoże to przeczyść stos tcp/ip. Do tego celu uruchom z prawami administratora wiersz poleceń i wpisz dwa polecenia. “Netsh int ip reset” Teraz komputer każe uruchomić ponownie, ale nie robisz tego tylko kolejne polecenie to “Netsh winsock reset”. Teraz polecenie “exit” i manualnie uruchamiasz ponownie komputer.

Ok, dzięki za porady. Na razie po aktualizacji sterowników karty sieciowej działa poprawnie, w razie kłopotów będę kombinował to co proponujesz.

Dzięki
Pozdr

Więc tak. Kupiłem z desperacji kartę sieciową tp-link tg-3468, zamontowałem i zdawało się, że działa. Ale jednak problemy się pojawiają, chociaż nie są tak częste jak wcześniej.

Być może ważną informacją jest to, że korzystam z vpn i oprogramowania Eddie (od dostawcy airvpn.org), ale jakoś nie bardzo widzę związek, ma on funkcję blokady połączenia sieciowego w czasie gdy vpn jest wyłączony, ale to też nie to, bo jeśli wyłączę te oprogramowanie i uruchomię ponownie komputer to problemy nadal się zdarzają.

Wykonałem te czyszczenie Netsh int ip reset i Netsh winsock reset ale nie ma żadnej różnicy.
Problemem nie było też zarządzanie energią i wyłączanie czy usypianie karty sieciowej.
Funbox ma najnowsze oprogramowanie i nie ma co aktualizować. Przepięcie do innego portu także nic nie daje.

Pewnie się wkurzę i zrobię reinstal systemu, ale tak mi się nie chce tego robić, że szok :smiley: dlatego szukam innego rozwiązania, ale naprawdę nie potrafię rozpoznać co może być przyczyną problemu.

Jaki program antywirusowy jest na problemowym komputerze ? Sprawdź jego konfigurację. Być może masz włączona w Windows zapore połączenia sieciowego. Często sama ona potrafi powodować problemy. Jeśli to nie karta sieciowa jest problemem (była podmieniana co nie naprawiło problemu) to przyczyny trzeba szukać w systemie ewentualnie infrastrukturze sieciowej (Funbox + ewentualnie inne urządzenia włączone do sieci). Posprawdzaj resztę urządzeń i popatrz czy tam jest poprawna konfiguracja.