Czarne pasy po bokach w grach

Witam,

jako że dawno w nic nie grałem zainstalowałem ostatnio D2 LoD. Po bokach ekranu czarne pasy. Myślałem, że to wina gry i jej zgodności, ale by się upewnić zainstalowałem też Stronghold Crusader Extreme. Przy tej instalacji zainstalowałem też DirectX 9.0 i też są czarne pasy po bokach! Czyli problem jest w komputerze, nie grach. Gdzie i jaki?

D2 nie było pisane z myślą o rozdzielczościach panoramicznych - nie wiem jak to jest, że trudno każdemu dogodzić - mnie zawsze denerwuje, jak obraz jest rozciągany do natywnych proporcji monitora… :wink:

Nie mam panoramicznego monitora - zwykły, gram na nim w obie gry od wielu lat i wystąpiło to pierwszy raz.

Dodane 03.07.2012 (Wt) 12:04

Zdjęcie monitora podczas gry

http://w694.wrzuta.pl/obraz/83yzjLrnVjO/monitor1

To jest zwykły monitor CRT. Sprawdź w grze ustawienia grafiki, być może w nich jest zła częstotliwość odświeżania ustawiona, bo taki efekt jest jak jest ustawiona mniejsza niż maksymalna jaką obsługuje monitor. Jeżeli będzie ok, to prostu wejdź w menu monitora i poprzez jego ustawienia rozciągnij obraz i już będzie ok, jednak mimo wszystko sugerowałbym wywalić na śmietnik tego starocia i zainwestować w LCD, ponieważ są takie monitory LCD, które automatycznie rozciągają obraz na cały ekran, a jak tego nie zrobi, wystarczy nacisnąć jeden przycisk i już jest ok. Ja właśnie mam monitor z taką opcją i ani razu nie miałem problemu z pasami.

Możesz spróbować tego sposobu:

Start -> Uruchom (logo Windows + R) -> wpisz: dxdiag

Więcej pomocy -> Zastąp -> Wartość zastępcza -> Wpisz częstotliwość jaką masz ustawioną w systemie

Chciałbym to zrobić, gdybym mógł - ani w Stronghold, ani w D2 nie ma ustawień częstotliwości odświeżania.

W ustawieniach jest taka opcja

http://w38.wrzuta.pl/obraz/8T0mUuMXPsi/ … -03_185757

Czy jak ta opcja “Ukryj tryby…” jest zaznaczona to dobrze?

Chodzi o to menu właczane przyciskami które są na nim? P