Czarno-białe NTSC

Witam,

mam problem. Posiadam konsole play station 2, i wszystko póki co działało dobrze. Pewnego dnia przyszedłem do domu i zobaczyłem że mój 3-letni brat bawi się pilotem od telewizora. Razu, gdy chciałem włączyć AND1 streetbal okazało się że jest czarno-białe, potem włączyłem inną grę, lecz była kolorowa. Później włączyłem jeszcze inną grę i była czrno-biała. Myślałem, że stało się coś z konsolą, lecz podłanczając ją do innego telewizora wszystkie gry były kolorowe. Zorientowałem się że to gry w systemie plików PAL są kolorowe, a NTSC są czarno-białe. Czy ma to jakiś związek z zabawą mojego brata, czy telewizor się zepsuł czy jeszcze co innego. Nie znam się na telewizorach, wiem tylko że jest z firmy SONY :wink: , jeżeli potrzebne są bliższe dane piszcie postaram się odpowiedzieć. Chyba nie musze pisać że chodzi mi o odzyskanie kolorów w NTSC

Witaj !!

Prosta sprawa - telewizor jest pewnie nieco starszy i dlatego nie potrafi poprawnie odtwarzać formatu NTSC - i objawia się to właśnie czarno-białą barwą kolorów. Możliwe jest też, że po prostu w telewizorze został przestawiony tryb sygnału z Auto na PAL i wszystko domyślnie jest odtwarzane w takim standardzie. Poszperaj zatem w ustawieniach telewizora.

Z pozdrowieniami

Dimatheus

szperałem już troche, ale play wcześniej odtwarzał ntsc kolorowo

Witaj !!

W takim układzie chodzi rzeczywiście o ustawienia telewizora. Spróbuj w opcjach elewizora poszukać ustawienia w stylu Video Standard (Standard Video), Video In-put (Sygnał Video) lub Video Type (Typ Video), w których do wyboru będą opcje: Pal, Auto, Ntsc i być może nawet Secam. Musi to być gdzieś w ustawieniach - ewentualnie posiłkuj się instrukcją obsługi.

A jaki jest to dokładnie model telewizora ??

Z pozdrowieniami

Dimatheus

sony trinitron kv-m2171k

Moja starsza zapodziała instrukcje :-x :evil:

Hej !!