Czarny ekran lub wyłączenie monitora po uruchomieniu gier na Windows 8.1


(Nero27) #1

Od wczoraj mam taki problem, że gdy uruchomię jakąś grę (próbowałem uruchamiać Overwatch, Hearthstone i Cywilizację VI) po jakimś czasie znika obraz, ekran robi się czarny (w słuchawkach słychać błąd windowsowy, czasami przez jakiś czas jeszcze słychać dźwięki z aplikacji) lub w ogóle wyłącza się monitor. Jedyne co można zrobić to zrestartować komputer. Sprawdziłem w podglądzie zdarzeń Windows i znalazłem takie wpisy:

Nazwa aplikacji powodującej błąd: explorer.exe, wersja: 6.3.9600.18460, sygnatura czasowa: 0x57c1b8c1
Nazwa modułu powodującego błąd: Windows.UI.Xaml.dll, wersja: 6.3.9600.18298, sygnatura czasowa: 0x570551e1
Kod wyjątku: 0xc000027b
Przesunięcie błędu: 0x000000000082ce7e
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x2fc
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d29904185fa3ea
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Windows\explorer.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\System32\Windows.UI.Xaml.dll
Identyfikator raportu: 563b9804-04f7-11e7-826e-d0509974c84f
Pełna nazwa pakietu powodującego błąd:
Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd:


Pakiet błędów , typ 0
Nazwa zdarzenia: APPCRASH
Odpowiedź: Niedostępny
Identyfikator pliku Cab: 0

Sygnatura problemu:
P1: explorer.exe
P2: 6.3.9600.18460
P3: 57c1b8c1
P4: StackHash12_132
P5: 0.0.0.0
P6: 00000000
P7: 8000ffff
P8: 0
P9:
P10:

Symbol analizy:
Ponowne sprawdzanie rozwiązania: 0
Identyfikator raportu: 563b9804-04f7-11e7-826e-d0509974c84f
Stan raportu: 4100
Skrócony pakiet:

Próbowałem odinstalować sterowniki karty graficznej i zainstalować inna wersję jednak to nie pomogło. Dołączam dxdiag:

DxDiag.txt (65,5 KB)


(Veers) #2

To nie problem karty graficznej - tylko systemu. Błąd wskazuje na problem z biblioteką .dll, i od tego należy zacząć.
Otwórz linię poleceń z podniesionymi uprawnieniami, i wykonaj ponowną rejestrację biblioteki:
regsvr32 /u Windows.UI.Xaml.dll
ENTER
regsvr32 /i Windows.UI.Xaml.dll
ENTER

zamknij linię poleceń - zapamiętaj wyniki wykonanych komend. Jeśli komunikat będzie zawierał “rejestracja przebiegła pomyślnie” (lub coś w tym stylu), uruchom ponownie komputer i sprawdź czy problem zniknał. Jeśli nie - to możesz jeszcze wykonać sprawdzenie spójności plików systemowych, wydając w linii komend polecenie:

sfc /scannow

Jeśli i to nie pomoże - to możliwości moim zdaniem pozostają dwie: albo problem na styku system - hardware (np. uszkodzona pamięć lub niestabilnie pracujący CPU, czy wręcz błędy na dysku), albo masz w systemie jakiegoś szkodnika …