Czarny ekran po uruchomiuniu komputera


(Matibg) #1

Problem nie dotyczy mnie osobiście, ale mojego brata. Chodzi o to, że po włączeniu komputera (laptop Toshiba), wszystko normalnie się ładuje, wpisuje hasło, pojawia się ekran "zapraszamy" i w momencie gdy ma się już pojawić pulpit, pojawia się jedynie czarny ekran i kursor. Kursor działa, da się nim ruszać, ctrl+alt+del działa i okno procesów jest podobno puste. O co może chodzić? Bardzo proszę o pomoc.


(Dimatheus) #2

Hej,

:arrow: Próbował uruchomić komputer w trybie awaryjnym?

:arrow: Czy uruchomienie w ostatniej dobrej znanej konfiguracji coś zmienia?

:arrow: Czy były niedawno - tzn. przed pojawieniem się problemu - aktualizowane sterowniki bądź instalowane dodatkowe oprogramowanie bądź poprawki do systemu?

:arrow: Z jakiego systemu korzysta się na komputerze?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Matibg) #3

Nic z tych rzeczy nie próbował robić, a o aktualizację sterowników zapytam.

Znalazłem też pewną poradę przy tym samy problemie żeby włączyć menadżer zadań -> plik -> uruchom i tam wpisać 'explorer.exe'

Czy to może pomóc? Brata nie ma póki co przy komputerze i jeszcze nie sprawdził tej metody.

Bo na uszkodzenie dysku czy poważniejszy problem to to chyba nie wygląda skoro laptop normalnie się uruchamia, myszka działa, menadżer zadań też.

Aha, korzysta z Windows 7, w końcu w takim dziale piszę :wink:


(Atis) #4

Obecnie popularny jest trojan który powoduje takie objawy:

brak-pulpitu-czarny-ekran-tym-jak-nie-moge-sie-zalogowa-t479153.html

Spróbuj przez menedżer zadań uruchomić explorer:

Ctrl + alt + Del -> Aplikacje -> Nowe zadanie -> wpisz: explorer.exe

Przeskanuj dysk Malwarebytes i pokaż logi z OTL.


(Matibg) #5

Ok, jak brat będzie już przy komputerze to mu podam instrukcje i powiem żeby potem przeskanował Malwarebytes i wysłał logi z OTL. Przy okazji może sam sobie przeskanuję kompa tym programem :wink:

-- Dodane 23.02.2012 (Cz) 16:12 --

Tak, ten sposób o którym napisałem ja i Atis zadziałał. Podesłałem Malwarebytes i chyba te logi nie będą już konieczne?


(Dimatheus) #6

Hej,

Oj będą. Sam Malwerbyte's Anti-Malware może nie usunąć wszystkich zagrożeń. Dlatego koniecznie wrzuć logi z Malwerbyte's Anti-Malware oraz z OTL'a.

Zbyt wiele razy się spotkałem z sytuacją, że ktoś pisze w dziale Windows 7, a później wrzuca logi i screen'y z Windows'a XP. :slight_smile: Lepiej od razu zapytać.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Matibg) #7

Ok, wklejam loga z OTL:

http://wklej.to/khXhl

I jeszcze log z Malwarebytes:

http://wklej.to/PA2AT


(Atis) #8

Do okna Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

:OTL

O20 - HKU\S-1-5-21-164175085-2037471515-1922678660-1000 Winlogon: Shell - ("C:\Users\Bruno\winlogon.exe") - File not found


:Reg

[HKEY_USERS\S-1-5-21-164175085-2037471515-1922678660-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]

"Shell"=- 


:Commands

[emptytemp]

Kliknij Wykonaj skrypt i zatwierdź restart.

Później kliknij Sprzątanie.

Usuń stare punkty przywracania systemu.

Aby usunąć wszystkie punkty przywracania oprócz najnowszego:

http://windows.microsoft.com/pl-PL/wind ... tore-point


(Matibg) #9

Wielkie dzięki, jak zawsze profesjonalna pomoc :slight_smile:


(Dimatheus) #10

Hej,

Przede wszystkim koniecznie zaktualizuj system - brak w nim najnowszego Service Pack'a 1 dla Windows 7, który w dość znacznym stopniu podnosi bezpieczeństwo systemu. To samo dotyczy Internet Explorer'a - dla Windows 7 dostępny jest najnowszy IE w wersji 9.

Prawdopodobnie wkleiłeś stary log, sprzed ponad roku. Ewentualnie na kompie jest stara data. Tak czy inaczej przed skanowaniem warto najpierw zaktualizować program oraz bazę wirusów. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus