Czarny ekran, wina procesora?

witam

mam procesor AMD Duron (spitfire)K7 800Mhz i płyte Shuttle AK35.

Po włączeniu komputera, nic na ekranie się nie pokazuje, czy to wina starego procesora (tzn może FSB się nie zgadza?) nie znam się na tym FSB za dobrze. Trzeba jakieś zworki przestawiać?

pozdrawiam

Nic sie nie pokazuje? a moze windows sie po prostu ładuje :expressionless: :expressionless:

no bez przesady, nic się nie odpala, czarny ekran.

Może nie włączyłeś komputera :stuck_out_tongue_winking_eye:

  1. Spróbuj włączyć tryb awaryjny

  2. Sprawdz czy w skrzynce wszystkie przewody są tam gdzie trzeba

  3. Może nie masz zainstalowanego systemu

Nawet jak by nie było systemu no by się chociarz bios wświetlił, niewiadomo czego to wina będziesz musiał sprawdzić ksżdą część oddzielnie, może padły pamięci, a może płyta.

Czy słyszałeś jakieś komunikaty dzwiękowe?

żadnych komunikatów dźwiękowych nie ma.

wszystko jest na 100% sprawne.

Tu mam liste obsługiwanych procesorów

http://global.shuttle.com/Support/Suppo … =AK35GT2/R

no jest tam duron 800, tyle, że jest na FSB 100MHz a może plyta ma ustawione 133MHz?

W intrukcji nic nie ma o przekładaniu zworek, żeby to zmienić.

A robiłeś reset biosu?

procek się spalił też tak mniałem :frowning:

nie mógł się spalić, bo na innej płycie wszystko śmiga.

A może powiesz co robiłeś.

Czy kontrolki na budzie się świecą,wentylatory chodzą,napędy i dyski pracują.

Odłącz kompa od 230 V i sprawdź baterię ma mieć powyżej 3V lub załóż nową i zobacz.

Zasilacz,pamięć,karta grafiki,inne możliwości wiele.

Ustawienia FSB CPU ma być 100 - sprawdź wszystko dokładnie na płycie,może resetowałeś bios zworką i nie przełożyłeś na swoje miejsce zworki.

Ustaw fsb na 100 tak jak radzą i pamiętej o podpięciu wentylatora CPU do plyty głównej, bez tego plyta może się wogóle nieuruchomić.