Czarny ekran zamiast ładowania XP - odzyskiwanie danych

Hej,

moje pytanie dotyczy tego, czy w ogóle jest szansa uratować pliki z systemu, które muszę mieć…

Na notebooku mam dwa systemy: Ubuntu i Windows XP. Przeglądarka pod XP mi się wieszała, więc zaczęłam czyścić, co się da. Uruchomiłam program czyszczący (nie pamiętam nazwy - z czerwonym logo wersja darmowa) i chyba wywalił mi ważne pliki systemowe (nie znam się na tym, tylko przypuszczenie). Nie mogę odpalić nawet trybu alarmowego. Ubuntu działa jak trzeba, ale nie da się wejść w Nośnik z Windowsem. Pojawia się komunikat: Nie można zamontować woluminu. W ogóle dysk się nie chce uruchomić… Czy to się da naprawić?! Czy, nawet jak sobie sama nie poradzę, da się odzyskać moje pliki spod Windowsa?

Więc tak zacznij od zalogowania się do systemu Ubuntu GNU/Linux i podmontuj partycję NTFS z której chcesz zgrać dane - zrobisz to przez kliknięcie z menu Miejsca na dysk oznaczony nazwą partycji. Następnie dane te skopiuj na Pendrive lub inny nośnik danych. W ten sposób uratujesz swoje pliki.

Ogólne na Twoim miejscu skopiował bym wszystkie ważne dane (i konfiguracje profilu Ubuntu) na inny nośnik (dysk twardy). Wykonałbym czyszczenie układu tablicy i podzielił dysk na partycje Linux (/), Windows(C:), Home(/home/), Data (D:) i jeszcze partycję będącą sumą Linux + Windows na obrazy Ghost’a. W przypadku gdy uszkodzisz któryś system odzyskasz go w 10-20 minut :wink:

Lepiej mieć to samo tylko bez linuxa, po prostu jakieś Livecd pod ręką…

ktob , popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

ymmm, to moze to samo tylko bez windowsa, po prostu jakieś WinPE pod ręką.

Denerwuje mnie podejście ludzi takich jak Ty, z jakiegoś powodu Ubuntu znalazł się na tym dysku, tak?

Może ta Pani pragnie się nauczyć czegoś więcej niż łinformatycy. Z resztą w tym problemie to nie Linuksowaty jest powodem błędu więc dlaczego ma się go pozbywać?