Czas pracy developera

Cześć,

Od kilku lat jestem freelancerem, co ma swoje plusy w postaci np. luźnych godzin pracy. Mimo to czasem nachodzi mnie ochota żeby zwyczajnie zatrudnić się w firmie.

Pracuję w domu (osobny pokój biurowy). Zauważyłem, że gdy - dla przykładu - robię 10-godzinny dzień pracy, 6-7h z tego poświęcam na prawdziwe kodzenie, 1h na potrzeby fizjologiczne (w tym oczywiście jedzenie), 1-2h na odpoczynek i 1h na myślenie nad projektem na (w miarę) świeżym balkonowym powietrzu, co oznacza, że 60-70% czasu kodzę, a 10% czasu zajmuję się projektem bez kodzenia, więc moja “wydajność” wynosi jakieś 65-75%.

Jak wygląda wasza praca w biurze lub w domu? Jak wygląda czas pracy developera w większych korporacjach i mniejszych firmach?

Jestem ciekawy czy muszę popracować nad nierozpraszaniem się, czy jest to normalne przy wysiłku psychicznym.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :slight_smile:

Przedstawiłeś jak wygląda Twój dzień pracy, ale tak naprawdę każdy dzień jest inny. Każda osoba inaczej planuje dzień.

Wydajność dewelopera - zależy jak na to spojrzeć.

Ilość projektów na tydzień? Ilość linii kodu na dzień? Ilość kasy na miesiąc? Ilość czasu spędzonego na kadzeniu? Jaką jednostkę przyjąć? Ma to sens? Wg mnie nie ma sensu w ten sposób mierzyć wydajności.

Myślenie to też praca. To nasz odpowiednik takich konsultacji, narad, czy rozmów w terenie, analizy np. planów budowy itp.

Co do czasu pracy to już zależy od firmy. Na początku musisz pracować w zapewne wyznaczonych godzinach gdzieś na miejscu jeśli pracujesz w pobliżu. A potem może być wszystko jedno, choć wg mnie zawsze lepiej być we firmie i mieć kontakt z ludźmi, również z innymi deweloperami. Być może dzięki temu nie było by takich pytań na forach :wink:

A rozpraszanie się to może być problem z którym możesz iść do lekarza. Zależy co Cię rozprasza.