Witam! Bardzo proszę o pomoc! Mam problem opisany w temacie. Dodam, że w momencie występowania awarii laptop nie reaguje na próby włączenia, niemożliwe jest też wejście do biosa. Reakcja na włączenie przycisku start, przypomina odcięcie zasilania po 1 sec. Po kilku/kilkunastu dniach laptop uruchamia się normalnie. Antywirus jest obecnie nieaktualny, sygnalizował trojany w krótkim momencie działania, jakieś 3 tyg temu. Po tej przerwie (ok 3 tyg) działa już ok 3 godz bez problemów, na wszelki wypadek nie jest podłączony do internetu. Oto log z OTL (ostatnie 90 dni) :
http://wklej.to/mQgLf
http://wklej.to/WLmHH
Pozdrawiam!
Atis
(Atis)
1 Maj 2014 21:34
#2
W panelu sterowania odinstaluj:
AVG Security Toolbar
Bonanza Deals
Update_for_BonanzaDeals
FLV Player
Hoolapp Packages
Hoolapp Packages 31
Pobierz i uruchom AdwCleaner Kliknij Szukaj i później Usuń.
Pobierz Farbar Recovery Scan Tool 32-Bit Version
Uruchom FRST i kliknij Scan. Pokaż raport FRST i Addition.
Hej! Programy odinstalowane.
AdwCleaner użyty, dodatkowo zamieszam raport: http://wklej.to/Q4tDG
FRST 32bit użyty:
raport: http://wklej.to/B7pcu
Addition: http://wklej.to/ZtEy1
Atis
(Atis)
1 Maj 2014 23:54
#4
Wklej do systemowego notatnika i zapisz jako plik tekstowy o nazwie fixlist :
HKLM\...\Run: [tuto4pc_pl_8] => [X]
URLSearchHook: ATTENTION ==> Default URLSearchHook is missing.
SearchScopes: HKLM - DefaultScope value is missing.
FF SearchPlugin: C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\1j14qhqn.default\searchplugins\BrowserDefender.xml
FF SearchPlugin: C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\1j14qhqn.default\searchplugins\metaCrawler.xml
FF SearchPlugin: C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\1j14qhqn.default\searchplugins\sweetim.xml
FF Extension: Yontoo - C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\1j14qhqn.default\Extensions\plugin@yontoo.com [2013-05-02]
FF Extension: SweetPacks Toolbar for Firefox - C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\1j14qhqn.default\Extensions\{EEE6C361-6118-11DC-9C72-001320C79847}.xpi [2013-03-20]
FF Extension: BonanzaDeals - C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\1j14qhqn.default\Extensions\{f9d03c26-0575-497e-821d-f7956d23e0ca}.xpi [2013-12-18]
CHR Extension: (Funmoods) - C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\bbjciahceamgodcoidkjpchnokgfpphh [2013-06-09]
CHR Extension: (DealPly Shopping) - C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\mphpbdjcljebbcnfopfngmfdackbbdgf [2013-07-20]
CHR Extension: (Chrome In-App Payments service) - C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\nmmhkkegccagdldgiimedpiccmgmieda [2013-08-23]
S3 AVPsys; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\cdaudio.sys [X]
S1 Cdaudio; No ImagePath
S3 ewusbnet; system32\DRIVERS\ewusbnet.sys [X]
S3 ew_hwusbdev; system32\DRIVERS\ew_hwusbdev.sys [X]
S3 huawei_enumerator; system32\DRIVERS\ew_jubusenum.sys [X]
S3 hwdatacard; system32\DRIVERS\ewusbmdm.sys [X]
S4 IntelIde; No ImagePath
S3 SymIM; system32\DRIVERS\SymIM.sys [X]
S3 SymIMMP; system32\DRIVERS\SymIM.sys [X]
C:\AdwCleaner
C:\Documents and Settings\Wanda\Ustawienia lokalne\Temp\*.exe
C:\Documents and Settings\Wanda\Ustawienia lokalne\Temp\*.dll
C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Ustawienia lokalne\Temp\*.exe
C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Ustawienia lokalne\Temp\*.dll
Task: C:\WINDOWS\Tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_HP_rmv.job => C:\WINDOWS\TEMP\{FAAD1D96-F67C-4210-849D-F7EE2908EBC5}.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB_rmv.job => C:\WINDOWS\TEMP\{FBC6B08E-14FB-4578-8317-2BC8C699668D}.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\BonanzaDealsLiveUpdateTaskMachineCore.job => C:\Program Files\BonanzaDealsLive\Update\BonanzaDealsLive.exe <==== ATTENTION
Task: C:\WINDOWS\Tasks\BonanzaDealsLiveUpdateTaskMachineUA.job => C:\Program Files\BonanzaDealsLive\Update\BonanzaDealsLive.exe <==== ATTENTION
Task: C:\WINDOWS\Tasks\DealPlyLiveUpdateTaskMachineCore.job => C:\Program Files\DealPlyLive\Update\DealPlyLive.exe <==== ATTENTION
Task: C:\WINDOWS\Tasks\DealPlyLiveUpdateTaskMachineUA.job => C:\Program Files\DealPlyLive\Update\DealPlyLive.exe <==== ATTENTION
Uruchom FRST i kliknij Fix. Pokaż raport z usuwania Fixlog.
Kliknij Scan i pokaż nowy raport z FRST bez Addition.
Przypadkiem usunąłem raport z usuwania :/ Oto raport ze skanowania po wyczyszczeniu z FRST:
http://wklej.to/eCEOj
Atis
(Atis)
2 Maj 2014 11:38
#6
Wklej do systemowego notatnika i zapisz jako plik tekstowy o nazwie fixlist :
FF SearchPlugin: C:\Documents and Settings\Wanda.WANDA-C4045A6FA\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\1j14qhqn.default\searchplugins\babylon.xml
Uruchom FRST i kliknij Fix.Później skasuj folder C:\FRST
Pobierz TFC - Temp File Cleaner Uruchom TFC i kliknij Start.
Wyłącz i ponownie włącz przywracanie systemu:
http://support.microsoft.com/kb/310405/pl
Uruchom SecurityCheck i aktualizuj programy oznaczone jako Out of date
Dysk przeskanuj Malwarebytes Anti-Malware
Podczas instalacji usuń zaznaczenie przy Uruchom okres testowy Malwarebytes Anti-Malware Premium.
http://wstaw.org/m/2014/03/25/2014-03-25_123039.png
Język PL > Settings > General Settings > Language > Polish
Hej! Wykonałem wszystko; ostatni punkt 2krotnie, za każdym razem Anti-Malware pokazywał 21 niepożądanych elementów.
zamieszczam checkup z SecurityCheck:
http://wklej.to/hEPIb
raport z 2giego skanowania Anti-Malware:
http://wklej.to/c70oG
Atis
(Atis)
2 Maj 2014 17:10
#8
Po zakonczeniu skanowania kliknij Dodaj wszystko do kwarantanny.
Tak zrobiłem, to już wszystko?
Bardzo dziękuję za pomoc!
Atis
(Atis)
2 Maj 2014 20:36
#12
Usunięte programy adware nie mogły powodować takich problemów.
Jeżeli nie można wejść nawet do BIOS-u to raczej jest problem sprzętowy.
Xemidra
(Xemidra)
2 Maj 2014 20:51
#13
Jeżeli problem będzie się powtarzał sugeruję odłączenie zasilania i wyciągnięcie baterii, następnie odczekanie 1min, włożenie baterii z powrotem i ponowne uruchomienie laptopa. Jeżeli to nie pomoże proszę położyć laptopa w chłodnym miejscu na ok. 30min i spróbować uruchomić go ponownie. Jeżeli to również nie pomoże to sugeruję skontaktować się z serwisem. Najlepiej jeżeli laptop posiada jeszcze gwarancję, jeśli nie to oddać, go na diagnozę. Koszt ok. 30zł-50zł
Jeszcze raz bardzo dziękuję