Czerwone kierunkowskazy z tyły? Czy to "legalne"?


(Mixerbase) #1

Witam, mam takie pytano, chcę sobie lampy z tyłu przyczerwienić, tzn. kupić spray do lamp i je tym spryskać po to by kierunki jak są wyłączone miały czerwony klosz. Oczywiście po włączeniu nadal by migały na pomarańczowo bo przepuszczalność tamtej warstwy to około 97%. Ale czy za to policja mnie nie zgarnie, tzn. czy sobie nie przywłaszczą dowodu itp. :stuck_out_tongue: :?: Kolega ma w Punto 2 wszystkie szyby czarne przód i tył i jeździ z tym po Polsce już od 2 lat :-D, policja go parę razy zatrzymała ale nie za to, nigdy nic nie mówili.


(przemox) #2

Wszystko zależy od tego, by produkt miał homologację. Czarne szyby niekoniecznie muszą być sprzeczne z prawem - wszystko jest OK jeśli mają homologację. Po prosu przedzwoń jutro np. do wydziału ruchu drogowego komendy policji i dopytaj a oprócz tego do stacji diagnostycznej.


(dark__jedi) #3

Światło kierunkowskazu musi być pomarańczowe, bez znaczenia jakiego koloru jest klosz. Jednak prze pomalowanie sprayem migacza w zasadzie tracisz na niego homologację, ponieważ producent homologował tą część tylko w takiej formie jakiej została wyprodukowana. Policja nie powinna się czepiać, ponieważ jest to detal który nie wpływa na zmniejszenie bezpieczeństwa na drodze pod warunkiem, że da pomarańczowe światło.

Z przyciemnianiem szyb jest tak, że na folię trzeba mieć homologację a na przednie szyby przepuszczalność musi być pow. 75% (jeśli dobrze pamiętam). Oczywiście czołowa szyba absolutnie żadnej folii.

Policja też ludzie i nie zawsze zwracają uwagę kierowcą na folie i na inne gadżety. np rura wydechowa nie może wystawać poza obrys karoserii. A ilu takich jeździ.

Z drugiej strony jeśli ktoś widział samochód policyjnego AT to widział jakie ciemne szyby mają z przodu :wink: ale powiedzmy sobie szczerze, są wyjątki od reguły.


(Jadwiga Poczta) #4

mi się wydaje że kierunkowskazy muszą świecić się na pomarańczowo… co do tego czy mogą być czerwonego koloru a świecić na pomarańczowo to nie wiem… ale wydaje mi się że to też nielegalne… poza tym pomyśl jakie możesz spowodować utrudnienia w ruchu myląc innych swoimi światłami… może nie chodzi o to aby było legalnie, ale żeby było fair wobec innych?


(Mixerbase) #5

Myślę że nie będę nikogo mylił bo już widziałem fabrycznie czerwone klosze w VW Polo (wiem, wiem są homologowane), ale kierowca z tyłu nie wie w którym miejscu lampa oświeci się na pomarańczowo. Mam też Forda Sierrę i tam są fabrycznie czarne klosze (wiem, wiem są homologowane). Teraz już są tylko białe, więc myślę że ta czerwień powinna przejść. Chce się upewnić bo wiem że samochód wyglądałby wypas z lampą czerwoną, tylko nie mam zamiaru tego drapać z klosza:)


(Jurek S) #6

no sprey jest do du*y :wink:

kup folię do lamp, która zawsze można sobie odkleić bez problemu :wink:

ale zapewniam Cię, że jeśli gdzieś się naczytałeś że swiatło będzie pomarańczowe bo ma 97 czy tam ile % przepuszczalnośći- to jest totalna bzdura :wink:


(chrucik) #7

HAHAHAHAH to jest jakaś kpina nie ??

Np. Infiniti FX 35 nie ma pomarańczowych kierunkowskazów a czerwone i co ?? Auto się produkuje rejestruje i jeździ również po polskich drogach…

Ale ja do ‘wiejskiego garaż tuningu’ min. kloszy jestem bardzo sceptycznie nastawiony i odradzam każdemu bo to po prostu głupie i bez sensu !!

Lepiej kupić wyprodukowane przez jaką firmę zajmującą się tuningiem klosze które ładnie wyglądają.

Bo jak widzę golfa 2 z wymalowanymi na czarno światłami co nic przez nie nie widać to aż mnie krew zalewa !!


Nie polecam ale możesz pomalować na czerwono i wstawić białe LED’y co da pomarańczowy efekt.


(Mixerbase) #8

Ja również nie popieram wiejskiego tuningu, czarne lampy odpadają. Ale… Chcę żeby to wyglądało tak jak w VW Polo. Chętnie kupiłbym światła “leksusy”, ale nie ma do NISSANA SUNNY N13 GTI. I tu problem…


(Pawbrotm) #9

Ja słyszałem, że jednak muszą być pomarańczowe. To, że w USA są czerwone, to nic nie szkodzi. Tak jak światła z przodu- w USA są symetryczne, a w Europie asymetryczne. Jeśli ma się auto z reflektorami symetrycznymi, albo z tylnymi lampami z czerwonym kierunkowskazem trzeba wymienić je na zgodne z europejskim prawem i z europejską homologacją (amerykańska homologacja w EU nie ma znaczenia)


(system) #10

Oczywiście ze światlo ma byc pomaranczowe, ale klosz nie koniecznie. Klosz moze byc i bialy ale

zwykly przeblysk ma byc pomaranczowy.