Częste blue screen'y, błędy crc, crashe programów

Witam.

Moim problemem są częste blue screeny, błędy crc przy instalacji gier i programów, crash’e programów (program wyłącza się i wyskakuje raport o poważnym błędzie). Zaczęło się to niedawno po kupieniu nowego komputera, zainstalowaniu systemu i najnowszego oprogramowania. Po 4h użytkowania zaczęły się pierwsze problemy. Sformatowałem więc komputer jednak po kilku godzinach znów zaczęły się kłopoty. Czytałem trochę o tych problemach w sieci i okazało się prawdopodobne, że to wina uszkodzonej pamięci RAM. Pobrałem więc MemTest i rozpocząłem sprawdzanie pamięci; okazało się, że po jakiś 2% sprawdzonego RAM’u wykryte zostało aż 19 błędów (czytałem, że już jeden oznacza uszkodzony RAM). Wysłałem komputer do serwisu (komputer jest zaplombowany - na gwarancji), tam jednak pierwsze co zrobili to również reinstalacja systemu, sprawdzili pamięć programem GoldMemory, dysk twardy programem Hdd Tune i nie wykryli żadnych problemów. Pomyślałem więc, że przyczyną mógł być system (Win Xp Home Edition), więc zmieniłem go na Windows XP Professional. Po instalacji komputer działał bez szwanku, niestety tylko do następnego dnia. Kontynuowałem poszukiwanie przyczyny i trafiłem na twierdzenie iż jest to wina przegrzewającego się jednego z podzespołów komputera (najprawdopodobniej ramu). Rzeczywiście może coś w tym być, ponieważ problemy pojawiały się dopiero gdy dłużej korzystało się z komputera (zaraz po ponownej instalacji systemu wszystko było w porządku nawet MemTest nie wykrywał błędów) dlatego tez w serwisie nie potrafili mi pomóc (testowali komputer ~5h razem z instalacją systemu i sterowników). Moja wiedza jednak nie jest wystarczająca żeby naprawić ten problem, ponieważ są to tylko przypuszczenia i nie wiem co dokładnie jest uszkodzone w komputerze, nie chcę wysyłać komputera ponownie do serwisu gdyż jeśli znów nie wykryją żadnego problemu będę musiał ponieść tego koszty. Bardzo proszę o pomoc w określeniu co nie działa/jest uszkodzone.

Informacje o oprogramowaniu i komputerze:

-Windows XP Professional, Service Pack 3

-AMD Phenom 8650 Triple-Core Procesor

-3GB RAM,

-ASUS EAH4650 series

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

PS. Jeśli istnieje już podobny temat lub zamieściłem go w złym dziale, bardzo przepraszam.

Proszę podać treść blue screen’ów oraz raportów.

Skąd pochodzą te systemy

A jeżeli dołączysz do niego zdjęcia blue screen’ów oraz raportów ?

Wstępnie wskazuje to na uszkodzoną pamięcią RAM (co zresztą potwierdził Memtest - w jakimś stopniu). Brak doświadczenia lub kompetencji (albo jednego i drugiego) u panów z serwisu, oraz plomba gwarancyjna zawęża nam pole manewru (mógłbyś testować najpierw jedną, a potem drugą kością i odnaleźć wadliwą).

Podaj kod tych BSoD’ów, a najlepiej odczytaj zrzut pamięci, wg. tej instrukcji: KLIK

Windows Home Edition oryginalny kupiony przez internet, Professional pożyczyłem od kolegi by sprawdzić czy będzie działać. BSoD’y zawierają różne treści kiedy jednak odczytam zrzuty pamięci wedle podanej instrukcji podam je, na razie jednak mogę napisać tu kod z jednego z nich:

0x0000008E (0xC0000005, 0x8053A803, 0x9F001CA8, 0x00000000)

Mam identyczny problem.Tak samo występują u mnie BsoDy błędy CRC i crashe i to po jakims czasie pracy komputera powiedzmy +/- godzina.U mnie dodatkowo pojawiają się czasami artefakty w grach.Sprzęt nie był po żadnym OC.Nawet obniżałem częstotliwosci pamięci i proca ale nic to nie dawalo.Wywnioskowałem że przyczyną może być chipset gdyż tam jest i kontroler pamięci i kontroler PCIe co by wyjasniało artefakty w grach ale to tylko moje przypuszczenia.Mogło by tak być za sprawą wysokiej temperatury ale u mnie jest ona raczej niska max 40 stopni w stresie .MemTest wykrywa mase błędów po pewnym czasie.Tak samo jest z instalacją programów/wypakowywaniu RAR wszystko kopiuje się dobrze zaraz po uruchomieniu ;/.Bsody najczęściej to Memory_management

Moj sprzęt:

Windows Vista Home premium SP2

Intel Core2Quad Q8200

4GB RAM 800Mhz(2x 2GB)

Foxconn G31mx-k

Seagate 1TB sata2

GF 9800GT 512mb

Z tabeli błędów BLUE SCREEN można dowiedzieć się, że ten problem oznacza uszkodzoną pamięć RAM lub niekontabilne pamięci RAM z płytą główną. Ewentualnie sterowniki moga być źle zainstalowane lub niepoprawne do obsługiwanego sprzętu.

Odczytaj plik DMP :arrow:

http://support.microsoft.com/kb/315263/pl

. Rozwiązanie: Zainstaluj to: http://www.microsoft.com/downloads/deta … 23923d09e7

Moze i tak ale ja mam Viste.Sterowniki aktualizowalem do wszystkiego praktycznie i nic to nie dało.RAM raczej nie jest uszkodzony wszystko działa dobrze przez jakis czas i pozniej to się dzieje.Co do DMP,nie wiem czy to dokładnie bo pierwszy raz w tym grzebałem,jest to ostani Bsod:

MEMORY_MANAGEMENT (1a)

Any other values for parameter 1 must be individually examined.

Arguments:

Arg1: 00000030, The subtype of the bugcheck.

Arg2: c2e5f2e0

Arg3: d99cc000

Arg4: f1a61b84

Debugging Details:


BUGCHECK_STR: 0x1a_30

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME: svchost.exe

CURRENT_IRQL: 0

BAD_PAGES_DETECTED: 1

LAST_CONTROL_TRANSFER: from e2019c08 to e1f06b0d

STACK_TEXT:

STACK_COMMAND: kb

SYMBOL_NAME: PAGE_NOT_ZERO

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

MODULE_NAME: Unknown_Module

IMAGE_NAME: Unknown_Image

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0

BUCKET_ID: PAGE_NOT_ZERO

Followup: MachineOwner


*** Memory manager detected 1 instance(s) of page corruption, target is likely to have memory corruption

Winowajcą jest: PROCESS_NAME: svchost.exe. Sprawdź ten plik.

to jest proces systemowy

do poczytania

http://support.microsoft.com/kb/314056/pl

Po zainstalowaniu WinXp bez formata tak samo występują błędy czyli napewno przyczyną nie jest to plik svchost.

"Menedżer pamięci wykrył 1 przypadek zepsucia strony, cel ma duże szanse mieć zepsucie pamięci

Może działać to czasu aż program lub system odwoła się do uszkodzonej komórki pamięci i crash, masz BLUE SCREEN.

MEMORY_MANAGEMENT -----czyli —> ZARZĄDZANIE PAMIĘCIĄ. Czyli na 100 % związane coś z pamięcią.

Niekoniecznie musi chodzić o normalną pamięć RAM.

Tu także może być nie w pełni sprawna pamięć na karcie graficznej.

Grafika odpada bo odpalałem kompa na integrze i dzieje się to samo.Uszkodzone komórki w pamięci o ile są byłyby cały czas w tym samym miejscu a tak nie jest.Na wirtualnym obrazie pamięci uszkodzone komórki pokazują się w różnych miejscach w tescie pamięci programem RightMark Memory Stability Test.Tak więc RAM raczej nie jest uszkodzony.Nie mam jak sprawdzic te pamięci bo komputer ma plombe :roll:.Inne BLUE SCREENy to min PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA----IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL----PFN_LIST_CORROUPT

Ty dalej się upierasz, że to nie pamięć no to dalej tak myśl i nie mów nikomu , że masz blue screen. Podaj jakieś logi.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms793247.aspx

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms793437.aspx

A to nie jest po prostu wina wentylacji?

Z czego pamiętam kiedyś miałem kiepską wentylację i komp mi sie strasznie przegrzewał.

Teraz mam boskie wentylatorki, które czyszcze co tydzień i działa wszystko git.

Temperatura musiałaby byc dosyć duża a u mnie po 3 godzinach pod obciążeniem wygląda tak:

Płyta główna 46 °C (115 °F)

Procesor 22 °C (72 °F)

Procesor nr 1 / rdzeń nr 1 44 °C (111 °F)

Procesor nr 1 / rdzeń nr 2 45 °C (113 °F)

Procesor nr 1 / rdzeń nr 3 44 °C (111 °F)

Procesor nr 1 / rdzeń nr 4 42 °C (108 °F)

Aux 38 °C (100 °F)

GPU Diode 44 °C (111 °F)

Seagate ST31000333AS 39 °C (102 °F)

Przyczyna

Sprawdzania błędów zwykle występuje po instalacji wadliwego sprzętu lub w przypadku awarii zainstalowanego sprzętu (zwykle związane z wadliwej pamięci RAM, jest to główne pamięci L2 pamięci cache, lub video RAM).

Inną częstą przyczyną jest instalacja szukany systemu.

Oprogramowanie antywirusowe może powodować ten błąd, a może uszkodzony wolumin NTFS.

Rozwiązanie problemu

Rozwiązywanie problemu wadliwego sprzętu: Jeśli sprzęt nie został dodany do systemu niedawno, usuń go, aby sprawdzić, czy błąd się powtórzy. Jeśli nie istniejącego sprzętu, usunięcie lub zastąpienie wadliwego elementu. Należy uruchomić diagnostyki sprzętu dostarczone przez producenta systemu. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat tych procedur można znaleźć w instrukcji obsługi komputera.

Rozwiązywanie problemów służby wadliwego systemu: Wyłączenie usługi oraz potwierdzić, że usunie to błąd. Jeśli tak, to skontaktuj się z producentem usługi systemowej o ewentualnej aktualizacji. Jeśli błąd występuje podczas uruchamiania systemu, restart komputera, i naciśnij klawisz F8 na znak, który wyświetla menu w trybie wyboru systemu operacyjnego. W wyniku menu Opcje zaawansowane systemu Windows, wybierz opcję Ostatnia znana dobra konfiguracja. Opcja ta jest najskuteczniejsza, gdy tylko jeden sterownik lub usługa dodana w czasie.

Rozwiązanie problemu z oprogramowaniem antywirusowym: Wyłącz program i potwierdzić, że usunie to błąd. Jeśli tak, skontaktuj się z producentem programu o ewentualnej aktualizacji.

Rozwiązywanie problemu uszkodzony wolumin NTFS: Uruchom Chkdsk / f / r do wykrywania i naprawy błędów na dysku. Musisz ponownie uruchomić system przed rozpoczęciem skanowania dysku na partycji systemowej. Jeśli dysk twardy jest SCSI, sprawdź, czy problemy między kontroler SCSI i dysk.

Wreszcie, należy sprawdzić dziennik systemu w Podglądzie zdarzeń dodatkowe komunikaty o błędach, które mogą pomóc zidentyfikować urządzenia lub sterownika powodującego błąd. Wyłączenie buforowania pamięci w BIOS może również rozwiązać.

W pamięci L2 nie ma błędów,w pamięci VRAM są ale po długim czasie pracy kompa.

Antywirus nie powoduje błędów wyłączałem go , nawet odinstalowałem.Na dysku nie ma błędów sprawdzałem Chkdsk.

Znalazłem tę opcję w biosie “System BIOS Cacheable” i ją wyłączyłem jednak dalej są błędy :expressionless: