Częste braki łącza bezprzewodowego

Problem jak w temacie, bylem jakiś czas temu u swojego usługodawcy internetowego i powiedzieli że coś mi “śmieci” na komputerze. Po krótszej rozmowie wniknęło, że jest to z mojej winy, bo za dużo ściągam plików, odparłem że mam 2 komputery w domu i dzieje się tak samo, wspomniałem również, że to nie może być wina Windowsa, bo pożyczyłem sobie od kolegi laptop i jest u niego podobnie. Wspomniałem także, że dzieje się tak również u innych mieszkańców mojej okolicy, niestety nie zostałem wysłuchany tak jak bym tego sobie życzył. Interesuje mnie wasza opinia na ten temat, bo nie daje wiary że to coś u mnie jest nie tak, napiszcie co o tym sądzicie. Wasza opinia będzie mi potrzeba w kolejnych sporach z pracownikami tej sieci.

PS

Gdy robię diagnostykę sieci wyskakuje mi problem, że co chwila mam brak internetu, łącze zostało przerwane, coś takiego, oni mi gadali że zasięg mam 100%.

Sprawdź jakość połączenia na stronie :

http://speedtest.net/

Pingi na stronie:

http://pingtest.net/

Może być tak,że przy ściąganiu jakiegoś pliku jest 100% prędkość ale duże pingi uniemożliwiają komfortową pracę.

Czy strony uruchamiają się za pierwszym razem czy trzeba kilka razy próbować?

Zdradź nam jak wygląda dokładnie infrastruktura Twojej sieci? Zakładam, że masz ruter do których są podłączone komputery oraz coś… Czyli bramka dostawcy internetu.

Gdy sam miałem podobny problem to przy pomocy dodatkowego programu ustawiłem ciągłe sprawdzanie dostępności:

  • rutera

  • innego komputera w sieci

  • ich bramki, która znajduje się u mnie (w moim przypadku antena + ruter)

  • strony www na zewnętrznym serwerze (np. www.dobreprogramy.pl)

Dzięki temu mogłem dokładnie stwierdzić w jakiej części infrastruktury występuje problem i co ile.

I co się okazało u mnie? Też nie chcieli przyjechać, ale jak już się zjawili okazało się, że zmienili coś w strukturze i ich bramka nie mogła się dostosować - poprawili i wszystko działa.

Są przypadki kiedy zainfekowany komputer pobiera albo wysyła dane. Jeżeli chcesz wykluczyć infekcję, wykonaj log w OTL:

analiza-dezynfekcja-zestaw-narzedzi-nieingerencyjnych-t485632.html#p3059741

Albo OTLPE gdy nawet system nie działa:

http://www.fixitpc.pl/topic/4414-diagno … h-windows/

Następnie możesz kliknąć w ikonę wykrzyknika w prawym górnym rogu Twojej wiadomości i poprosić moderatora o przeniesienie tematu do działu Bezpieczeństwo (a potem ewentualnie z powrotem). Tam najszybciej ktoś sprawdzi log.

Skąd masz internet? Czy cały czas problem występuje?

Spróbuj ściągnąć coś z różnych serwerów i zobaczyć jak będzie, np. stąd ftp://ftp.atman.pl/.

Jakie konkretnie problemy pokazuje diagnostyka Windows?

Po stronie komputera wszystko jest właściwie skonfigurowane? Chodzi o to: wciśnij logo windows + R >>> w okno Uruchamianie, które zostanie otwarte wpisz control netconnections i kliknij OK >>> w oknie Połączeń sieciowych, które zostanie otwarte kliknij prawym przyciskiem myszy na połączenie i kliknij Właściwości >>> w oknie, które zostanie otwarte podświetl Protokół internetowy w wersji 4 i kliknij Właściwości. Upewnij się, że wszystko jest tam w porządku. Przykład u mnie:

di-FBLR.png

Jeżeli internet nie wymaga specjalnej konfiguracji bo na przykład posiadasz router, to spróbuj uruchomić komputer z płyty typu Ubuntu LiveCD (bez instalacji). Tam na pewno nie będzie można mówić o możliwej infekcji. Szczegóły znajdziesz w tym temacie (patrz od akapitu “Ja bym spróbował ściągnąć np. Ubuntu”): vista-nie-laduje-sie-t484584.html Albo zamiast Ubuntu lżejsza dystrybucja: http://www.damnsmalllinux.org/ - mniejszy rozmiar, szybciej ściągniesz obraz płyty ISO z Internetu. Do nagrania ISO z np. Ubuntu możesz użyć Active ISO Burner http://www.ntfs.com/iso-burning.htm. Im mniejszą prędkością nagrywasz, tym lepiej.

Powodzenia i daj znać o efektach.

Pozdrawiam.

Napisz w jaki sposób jesteś podłączony do sieci. Masz jakiś router? Jeśli tak, to jaki. Uruchom wiersz poleceń i podaj wyniki poleceń.

ipconfig

route print

netsh dump

ping -n 20 -l 40000 adres_ip_bramy_domyślnej

tracert dobreprogramy.pl

Jeśli masz jakiś router, który załatwiłeś sobie na własną ręke (nie dostałeś go od dostawcy), to odłącz go i podłącz się bezpośrednio do łącza twojego ISP i pokaż również wyniki powyższych poleceń.

Pozdrawiam!

zastosowałem się do instrukcji roobal’a ale dodam że dzieje sie tak u części osób na mojej wsi. Mogę też powiedzieć że dzieje się tak popołudniami, a ci kolesie od internetu byli już u mnie i nic nie wykazało, tak mi powiedział, bo w sumie to wtedy internet dział jak przyjechali :shock:

http://wklej.org/id/770690/

Nie napisałeś w jaki sposób łączysz się z internetem. Masz jakiś router? Jeśli masz router, jest do niego podłączona jakaś antena z dachu, czy kabel sieciowy na złączu RJ-45?

Brakuje wyników poleceń

natomiast tutaj

miał być adres IP bramy domyślnej, chodzi o adres IP, ten składający się z cyfr, nie wiem jaki jest ten adres, dlatego napisałem słownie (adres bramy sprawdzisz właśnie poleceniem ipconfig). Druga sprawa, w części polecenia ping jest minus l (litera L, jak Lucyna), a nie cyfra 1 (jeden). Podaj jeszcze raz wyniki tych poleceń.

Pozdrawiam!

route print http://wklej.org/id/770907/

to drugie ;p http://wklej.org/id/770911/

na chwile obecną 23:53 internet działa tak jak powinien, jeżeli będzie trzeba to powtórzę test jeszcze raz gdy znowu będę miał problem, czyli zapewne jutro po południu -.-

Nadal nie podałeś wyniku polecenia ipconfig

Masz dwie trasy domyślne, ruch sieciowy może być rozkładany na te dwie trasy, jeśli pakiet nie zna trasy do celu. Jedna z tych tras może być niemożliwą do osiągnięcia, gdyż adres bramy dla tej trasy jest poza siecią lokalną i nie kieruje na adres bramy sieci lokalnej, pakiety w tym przypadku mogą nigdy nie dotrzeć do celu i mogą być po prostu odrzucone, stąd może wynika problem. Uruchom wiersz poleceń i wykonaj takie polecenie,

jeśli to nie pomogło, pokaż jeszcze raz wynik polecenia route print.

Rozumiem, że to adres jakiegoś routera, który stoi u Ciebie w domu? Jeśli tak, to czy w ustawieniach zapory masz włączone odrzucanie pakietów ICMP (po ang. może się to nazywać Forbid Ping packet from LAN port)? Jeśli tak, odznacz ją i wykonaj test ping jeszcze raz.

Pozdrawiam!

ip config http://wklej.org/id/771068/

http://wklej.org/id/771078/ route delete pokazało ze wymaga podniesienia uprawnień

route print http://wklej.org/id/771081/

u mnie w domu jest router wifi, bo nie było możliwości by główny router stał u mnie bezpośrednio przy komputerze, ale z wifi jest wszystko ok bo jak podłączyłem się kablem bezpośrednio do PC to występował ten sam problem.

tu dam bezpośrednie połączenie bez wifi

ipconfig http://wklej.org/id/771083/

route delete to samo http://wklej.org/id/771078/

route print http://wklej.org/id/771088/

A ICMP nie było w zaporze i na chwile obecną nie mam żadnych problemów z internetem

Spróbuj zrobić tak.

runas /user:administrator "route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 5.0.0.1"

Jeśli nie masz założonego hasła dla administratora lub jeśli powyższe polecenie nie zadziała, uruchom wiersz poleceń jako administrator, tj. na ikonie wiersza poleceń kliknij prawym klawiszem myszy i z menu wybierz uruchom jako administrator i wykonaj te polecenie.

route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 5.0.0.1

Ten sam wpis w tablicy routingu.

Korzystasz z Hamachii?

Pozdrawiam!

C:\Windows\system32>route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 5.0.0.1

 OK!

Uruchomiłem jako administrator i podziałało

http://wklej.org/id/771746/ route print

http://wklej.org/id/771747/ ip confing

Z Hamachii nie korzystam.

http://wklej.org/id/771750/ na końcu jeszcze zrobilem tak route print 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 5.0.0.1

Problem nadal występuje? Prawdopodobnie ta trasa powodowała problem, szczegóły opisałem 2 posty wyżej. Inny użytkownik miał tę samą trasę w tablicy routingu z podobnym problemem i jemu to pomogło, dlatego jestem ciekaw jak to wygląda u Ciebie.

Pozdrawiam!

Nie wiem mój internet jest chyba jakiś głupi, cały dzień działał tak jak należy, nie było problemów, teraz zaczyna się koszmar

Bezpośredni podgląd tego co mi pokazał test http://wrzucacz.pl/file/5571339520476/t … NG?preview

Umowę masz na łącze do jakiej maksymalnej przepustowości? Możesz podłączyć się bezpośrednio do łącza dostawcy, tj. bez routerów, które masz podłączone teraz? Jeśli tak, to wykonaj speedtest i testy ping. Sprawdź poleceniem route print, czy znowu nie pojawiła się ta druga trasa domyślna. W celu wyeliminowania infekcji, pobierz dowolną dystrybucję Linuksa, przy twoim obecnym łączu co byś nie musiał dużo pobierać, możesz pobrać stąd Puppy Linux, system możesz uruchomić z płyty lub pendrajwa, nie musisz go instalować, wówczas będziesz przeprowadzić testy ping oraz sprawdzić jaki masz transfer podczas pobierania plików.

Pozdrawiam!

Moim zdaniem nic to nie da, ponieważ ten problem występuje u większości mieszkańców mojej miejscowości co mają usługodawce internetowego co ja, mimo moich nalegań i sporów z nimi dalej nie mogę na nich wywrzeć odpowiedniego wrażenia.

I jeżeli jest ktoś z Głogowa to odradzam szczerze firmę BST Głogów

Pozdrawiam także

PS

Przeinstalowałem ponownie system, dokonałem formatu wszystkich partycji problem wciąż występuje

Ale co to ma do rzeczy? Ty zgłaszasz problem i twój problem rozwiązywany jest indywidualnie. Rozwiązując twój problem, może pomożesz rozwiązać problem innych mieszkańców, np. poprzez zgłoszenie chociażby logów, które podajesz nam tu na forum. Pytałeś o opinię, ja pytam o wyniki poleceń, żeby z nich coś wywnioskować, gdy już znasz sytuację, możesz iść z tymi wynikami do dostawcy i przedstawić mu konkrety, możesz też zgłosić problem do UKE czy UOKiK, jeśli pomimo to Cię nie wysłucha.

Pozdrawiam!

Dzisiaj się do tego zastosuje, jak będę mieć problemy od razu się za to zabieram

Dodane 19.06.2012 (Wt) 12:07

Nie odpuściłem mojemu usługodawcy i okazało się że osoby podpięte do tej samej anteny, które korzystały w tym samy czasie z internetu miały pingi po 400, a w wszystko to było spowodowane tym że antena była za słaba na tyle osób i zostanie ona wymieniona :slight_smile: wraz z modemami w domach oraz tubą na dachu.

Pozdro! :smiley: