Częste rozłączanie od pojedynczych serwisów/usług

Cześć, ostatnio kupiłem nowy router i mam częsty problem dostepem do niektórych serwisów podczas korzystania z zakupionego routera (D-Link DIR-853).

Bardziej szczegółowy opis problemu:
W losowych momentach odłącza mnie (lub domowników) od części serwisów. Przykładowo nie mogę dostać się na google.com, rozłącza mi komunikator internetowy, nie mogę podłączyć się do Spotify. Kiedy te problemy występują, nie dotyczą innych domowników (np. jeśli mi padnie Telegram, działa on nadal u domownika). Najczęściej problem ustaje po kilkudziesięciu sekundach, ale w części przypadków potrzebny jest restart programu. Warto odnotować, że kiedy jestem odcięty od jednego serwisu, wszystkie inne najczęściej działają prawidłowo. Jestem pewien, że to kwestia samego routera, bo na poprzednim problemy nie występowały.

Kroki do reprodukcji błędu:
Właściwie jedyne co zrobiłem to podłączyłem router i skonfigurowałem go wg instrukcji (Initial Wizard) oraz zaktualizowałem oprogramowanie do wersji 1.0.1 zaraz po podłączeniu go do internetu. Nie włączyłem żadnych dodatkowych usług, ani nie grzebałem w ustawieniach.

Co już próbowałem zrobić
Ustawienia routera są dość obszerne, ale założyłem, że skoro odłącza od pojedynczych usług, może chodzić o DNSy (mam bardzo ograniczoną wiedze o sieciach jak coś). W ustawieniach sieci wyłączyłem DNS-relay, choć nie przyniosło to żadnych zmian.
Prócz tego skonfigorwałem router jako AP, ale w tym wypadku nie rozgłaśniał internetu (jest podłączony do modemu kablowego Cisco - ale tutaj bym nie szukał problemu), więc wróciłem do fabrycznych ustawień.

Specjalista od D-Linków się raczej nie znajdzie, ale tutaj dam jeszcze podstawowe dane o urządzeniu:
Podstawowe info o urządzeniu:
Device Information
Model: DIR-853
Hardware revision: R1
Firmware version: 1.0.1
Build time: Fri Nov 15 2019 10:48:44 AM MSK
UI version: 1.7.0.cabbd90-embedded
Vendor: D-Link Corporation
Serial number: QXQF1J1005304
Website: eu.dlink.com/support
Summary: Root filesystem image for DIR-853
Device mode: Router

Jakieś pomysły? Wysłałem zgłoszenie prosto do producenta, ale będąc szczerym, to sądząc po ich stronie i samej procedurze zgłoszenia wątpię, bym kiedykolwiek otrzymał odpowiedź.

Czy próbowałeś zresetować router do ustawień fabrycznych?

Tak, nawet napisałem o tym w poście.

Edit. Aplikacja YourPhone dla przykładu w ogóle nie potrafi połączyć się z telefonem. Jakieś połączenie jednak jest, bo na telefonie pojawia się notyfikacja o wykorzystaniu klawiatury fizycznej (przy mirrorowaniu ekranu).

Do tego chciałem sprawdzić Wiresharkiem co się dzieje z pakietami, ale przyznam, że nie potrafię go obsłużyć. Nie wykrywa mi lokalnych interfejsów.