Czy da się jeszcze przyśpieszyć PC z 2002 roku?

Podczas obróbki fotek do fotoksiążki okazało się ,że mój staruszek dobrze radzi sobie tylko z pisaniem…Zapisywanie wprowadzonych w zdjęciach zmian trwa bardzo długo.Te 9 lat temu to był bardzo nowoczesny komputer.

Procesor Intel Celeron®CPU 1,7 GHz jeszcze teraz uciągnąłby wiele ale z pamięcią mniejszą niż w tel .kom. niewiele można zdziałać. Ma pamięć 256MB RAM. Dysk ST340016A ok 40G. Karta NIVIDIA GeForce2MX/MX400/MC. Ma też szeroki taśmy. I teraz pytanie : Czy da się go jakoś przyśpieszyć ?Nie mam czsu na gry, miałby jedynie sprawnie w Picasie obrabiać zdjecia i filmiki robione cyfrową “małpką”

Jaką masz płytę?

pierwsze co możesz zrobić załatwić sobie więcej pamięci ram :smiley: myślę że 512mb wystarcza a potem zrobić porządek na Windowsie czyli wywalić nie potrzebne pliki i programy których nie używasz i zaktualizować sterowniki do niego i z defragmentować dysk

Jestem laikiem i nie wiem gdzie mogę zobaczyć jaką mam płytę.Z Windowsem porządek zrobiony 6 miesięcy temu-wywalenie wszystkiego i zainstalowanie nowiutkiego XP. Defragmentacja dysków zrobiona-choć była prawie niepotrzebna. Na dyskach mam ponad 50 % wolnego miejsca. Zastanawiam się czy jeszcze gdzieś dostanę pasującą pamięć ?

http://www.dobreprogramy.pl/System-Info … 13062.html

pobierz i zainstaluj.

sprawdz model płyty i napisz.

geforce2mx jest naprawdę słaby i każda inna karta graficzna (za ok. 150zł) będzie o wiele lepsza

przydało by sie więcej ramu ale trzeba wiedzieć jaką masz płyte aby można było coś dokupić.

Jaki masz maksymalny fundusz? Na pewno trzeba RAMu dołożyć i kupić nowy proc Pentium 4 są całkiem tanie za 15 zł kupiłem 2,66 512 L2 533 szyna, wcześniej był celeron 1,7, tylko podaj model płyty i wer biosu najlepiej zrób screena z proc cpu-z zakładka z modelem płyty. I podaj model zasilacza.

http://allegro.pl/foxconn-rs690m03-athl … 60236.html