Czy dany Alternator poprawnie ładuję akumulator?

Witam , od pewnego czasu mam problem z rozładowywaniem akumulatora , posiadam 

Fiata Punto 1 , silnik 1.2 16v ,wersja Sporting , akumulator jest nowy ma jakieś 2 tyg.

Po odpaleniu napięcie na akumulatorze wynosi 14,4 - 14,7 ; po włączeniu odbiorników prądu świateł , dmuchawy itp. spada do 13,4 - 13,5 

 

Czy jest to prawidłowy pomiar ładowania alternatora ? 

Proszę o odpowiedz obeznanych w temacie…

 

Z góry Dzięki i Pozdrawiam :slight_smile:

 

Na biegu jałowym czy na podwyższonych obrotach?

Jeśli na biegu jałowym to wygląda w miarę OK, sprawdź na wyższych obrotach. Jeśli na wyższych będzie ponad 14V to jest OK

 

Sprawdź czy występuje pobór prądu z akumulatora na wyłączonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach (oczywiście wyłączony zapłon)

Napięcia prawidłowe.

Pytanie jakie odległości pokonujesz pomiędzy uruchomieniami silnika ? Bo jeśli to 1-4km to ilość prądu pobrana do rozruchu jest większa niż doładuje alternator.

Takie zjawisko występuje u ludzi co podjeżdzają do sklepu lub blisko do pracy. Przy dużej pojemności akumulatora jak czasem ktoś robi trasę 50km i więcej to nie widzi tego. Ale przy małym, bez dłuższych wyjazdów występuje potrzeba doładowania z prostownika co jakiś czas.

 

 

Dokładam się do wypowiedzi Cedar.

 

Pobór prądu przy postoju z wyłączonym zapłonem itp ma być w granicach 10-80mA. Jak jest większy niż 100mA to jest problem. Trzeba szukać co zjada.

Powiem tak , stał cały tydzień było ok , poszedłem odpaliłem go i pochodził chwilę i na drugi dzień lipa ![;

Ostatnio zrobiłem , około 16 km i potem odpalał normalnie ,

 

Dodam że na biegu jałowym , po dodaniu gazu do około 3 tys obrotów napięcie nie wzrosło , nadal było około 13,5 

oraz że po włączeniu odbiorników prądu jakby silnik opadł z obrotów i ,buczał, ;]

 

Znalazłem również na alternatorze z jednej strony pękniętą obudowę alternatora :frowning: czy to może być powodem ?

“Znalazłem również na alternatorze z jednej strony pękniętą obudowę alternatora :frowning: czy to może być powodem”- znana dolegliwość m.in. w Punto  http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=95046   Tu odnośnie sprawdzenia ładowania akumulatora:   http://www.moto-gp.pl/index.php?module=articles&id=10