Witam , od pewnego czasu mam problem z rozładowywaniem akumulatora , posiadam
Fiata Punto 1 , silnik 1.2 16v ,wersja Sporting , akumulator jest nowy ma jakieś 2 tyg.
Po odpaleniu napięcie na akumulatorze wynosi 14,4 - 14,7 ; po włączeniu odbiorników prądu świateł , dmuchawy itp. spada do 13,4 - 13,5
Czy jest to prawidłowy pomiar ładowania alternatora ?
Proszę o odpowiedz obeznanych w temacie…
Z góry Dzięki i Pozdrawiam
Cedar
(Cedar)
7 Kwiecień 2014 19:09
#2
Na biegu jałowym czy na podwyższonych obrotach?
Jeśli na biegu jałowym to wygląda w miarę OK, sprawdź na wyższych obrotach. Jeśli na wyższych będzie ponad 14V to jest OK
Sprawdź czy występuje pobór prądu z akumulatora na wyłączonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach (oczywiście wyłączony zapłon)
system
(system)
7 Kwiecień 2014 19:12
#3
Napięcia prawidłowe.
Pytanie jakie odległości pokonujesz pomiędzy uruchomieniami silnika ? Bo jeśli to 1-4km to ilość prądu pobrana do rozruchu jest większa niż doładuje alternator.
Takie zjawisko występuje u ludzi co podjeżdzają do sklepu lub blisko do pracy. Przy dużej pojemności akumulatora jak czasem ktoś robi trasę 50km i więcej to nie widzi tego. Ale przy małym, bez dłuższych wyjazdów występuje potrzeba doładowania z prostownika co jakiś czas.
Dokładam się do wypowiedzi Cedar.
Pobór prądu przy postoju z wyłączonym zapłonem itp ma być w granicach 10-80mA. Jak jest większy niż 100mA to jest problem. Trzeba szukać co zjada.
Powiem tak , stał cały tydzień było ok , poszedłem odpaliłem go i pochodził chwilę i na drugi dzień lipa ![;
Ostatnio zrobiłem , około 16 km i potem odpalał normalnie ,
Dodam że na biegu jałowym , po dodaniu gazu do około 3 tys obrotów napięcie nie wzrosło , nadal było około 13,5
oraz że po włączeniu odbiorników prądu jakby silnik opadł z obrotów i ,buczał, ;]
Znalazłem również na alternatorze z jednej strony pękniętą obudowę alternatora czy to może być powodem ?
xyzzyx
(xyzzyx)
7 Kwiecień 2014 20:38
#5
“Znalazłem również na alternatorze z jednej strony pękniętą obudowę alternatora czy to może być powodem”- znana dolegliwość m.in . w Punto http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=95046 Tu odnośnie sprawdzenia ładowania akumulatora: http://www.moto-gp.pl/index.php?module=articles&id=10