Czy język programowania Lua przydaje się w programowaniu gier komputerowych


(quantumrush) #1

Czy język programowania Lua przydaje się w pisaniu gry komputerowej. Gdzieś czytałem, że Painkiller wykorzystywał Lueę. Czy opłaca się uczyć tego języka?


(Razi) #2

Nie jest to język, który wymaga jakiejś specjalnej nauki. To po prostu język skryptowy ogólnego przeznaczenia do nauki w kilka godzin, kiedy będzie już potrzebny. Używa się go do skryptowania gier, bo jest dość łatwy w implementacji (a raczej instalacji) w istniejącym natywnym kodzie.


(quantumrush) #3

A jak Lua wspołpracuje z Linuksem?


(hindus) #4

Normalnie, można doinstalować interpreter i używać jak każdego języka skryptowego. O co konkretnie pytasz?


(quantumrush) #5

Zastanawiam się między Luą a Pythonem


(hindus) #6

Język skryptowy wybierasz zależnie od tego który z nich obsługuje Twój silnik gry.


(quantumrush) #7

Przesiadłem się do nauki z Unreal Engine 4 na Unity. Cytat z pewnej strony:

[quote] Zaczynając przygodę z Unity3d, każdy staje przed trudnym wyborem. W jakim języku pisać skrypty? Unity oferuje aż trzy rozwiązania. Jednak, które z nich jest najlepsze?

Wspomniane przeze mnie trzy rozwiązania to C#, JavaScript i Boo. Ogólnie rzecz biorąc, tak naprawdę, nie ma technicznej różnicy między językami. Żaden nie ograniczy twoich możliwości w jakikolwiek sposób. Każdym da się osiągnąć to samo, takim samym nakładem sił. W dokumentacji, przykłady użycia pisane są we wszystkich trzech. Mimo to, w moim odczuciu, powinieneś zacząć tworzyć w C#.[/quote]

A o Pythonie czy Lua nic, i co tu robić?


(hindus) #8

Co robić? Wybrać inny język do Unity.


(quantumrush) #9

Nie chcę się martwić na zapas, ale jednak wolałbym wiedzieć, który język wybrać już na starcie


(hindus) #10

Ale my też nie wiemy :slight_smile: Każdy ma swoje preferencje. C# jest dobrą propozycją, bo to całkiem elegancki język do programowania obiektowego, można w nim też pisać aplikacje webowe (ASP.NET), desktopowe (Windows Forms i WPF) oraz mobilne (Xamarin).

Javascript też nie jest zły, pozwala na tworzenie aplikacji webowych (Angular, NodeJS, jQuery) i mobilnych (Phonegap).

Boo ma składnię podobną do Pythona więc jak się miało wcześniej z nim do czynienia, można go wybrać. Nie mniej jednak ilość przykładów i tutoriali jest dużo mniejsza niż oba powyższe, więc wybrałbym któryś z nich.


(Razi) #11

Jak się nauczysz programować, języki będziesz mógł zmieniać jak skarpetki. Skup się najpierw na nauce programowania, w jednym jakimś konkretnym języku, a potem kombinuj. W tej chwili kombinujesz ze wszystkim, masz słomiany zapał, i tracisz tylko czas.


(quantumrush) #12

To prawda, ale to dlatego że się nie znam. Narazie uczę się programować w C++ i nic więcej. Twoja uwaga bardzo mi pomogła, bo w planach mam naukę Pythona, który jednak poczeka.