Czy język programowania Lua przydaje się w pisaniu gry komputerowej. Gdzieś czytałem, że Painkiller wykorzystywał Lueę. Czy opłaca się uczyć tego języka?
Nie jest to język, który wymaga jakiejś specjalnej nauki. To po prostu język skryptowy ogólnego przeznaczenia do nauki w kilka godzin, kiedy będzie już potrzebny. Używa się go do skryptowania gier, bo jest dość łatwy w implementacji (a raczej instalacji) w istniejącym natywnym kodzie.
A jak Lua wspołpracuje z Linuksem?
Normalnie, można doinstalować interpreter i używać jak każdego języka skryptowego. O co konkretnie pytasz?
Zastanawiam się między Luą a Pythonem
Język skryptowy wybierasz zależnie od tego który z nich obsługuje Twój silnik gry.
Przesiadłem się do nauki z Unreal Engine 4 na Unity. Cytat z pewnej strony:
[quote] Zaczynając przygodę z Unity3d, każdy staje przed trudnym wyborem. W jakim języku pisać skrypty? Unity oferuje aż trzy rozwiązania. Jednak, które z nich jest najlepsze?
Wspomniane przeze mnie trzy rozwiązania to C#, JavaScript i Boo. Ogólnie rzecz biorąc, tak naprawdę, nie ma technicznej różnicy między językami. Żaden nie ograniczy twoich możliwości w jakikolwiek sposób. Każdym da się osiągnąć to samo, takim samym nakładem sił. W dokumentacji, przykłady użycia pisane są we wszystkich trzech. Mimo to, w moim odczuciu, powinieneś zacząć tworzyć w C#.[/quote]
A o Pythonie czy Lua nic, i co tu robić?
Co robić? Wybrać inny język do Unity.
Nie chcę się martwić na zapas, ale jednak wolałbym wiedzieć, który język wybrać już na starcie
Ale my też nie wiemy Każdy ma swoje preferencje. C# jest dobrą propozycją, bo to całkiem elegancki język do programowania obiektowego, można w nim też pisać aplikacje webowe (ASP.NET), desktopowe (Windows Forms i WPF) oraz mobilne (Xamarin).
Javascript też nie jest zły, pozwala na tworzenie aplikacji webowych (Angular, NodeJS, jQuery) i mobilnych (Phonegap).
Boo ma składnię podobną do Pythona więc jak się miało wcześniej z nim do czynienia, można go wybrać. Nie mniej jednak ilość przykładów i tutoriali jest dużo mniejsza niż oba powyższe, więc wybrałbym któryś z nich.
Jak się nauczysz programować, języki będziesz mógł zmieniać jak skarpetki. Skup się najpierw na nauce programowania, w jednym jakimś konkretnym języku, a potem kombinuj. W tej chwili kombinujesz ze wszystkim, masz słomiany zapał, i tracisz tylko czas.
To prawda, ale to dlatego że się nie znam. Narazie uczę się programować w C++ i nic więcej. Twoja uwaga bardzo mi pomogła, bo w planach mam naukę Pythona, który jednak poczeka.