Czy mogę rozwiązać umowę z Plusem?


(Wnb83) #1

Witam. Od niecałych 2 miesięcy jestem użytkownikiem iPlusa: posiadam laptopa + modem. Od samego początku mam duże problemy, aby połączyć się z internetem - często nie mogę tego zrobić. Kobieta w salonie Plusa mówiła mi, że podpisuje umowę na 2 lata, ale ja w umowie pisemnej tego nie widzę: jest zamalowany kwadrat z opcją Umowa na czas nieoznaczony. W umowie jest też określona kara w wysokości 1000 złotych z tytułu regulaminu promocji. Moje pytanie brzmi następująco: czy mogę rozwiązać umowę bez płacenia kary, skoro jestem bardzo niezadowolony z mobilnego internetu w sieci Plus (posiadam wyżej wymieniony problem) :?:


(Mattixxxl) #2

Jak zerwiesz to zapłacisz. Inaczej się nie da. Zgodziłeś się z warunkami umowy składając na niej podpis. A czy Ci ów Iplus działa czy nie to nie jest ich problem. Po za tym na stronie Plusa jest opisany zasięg i rodzaje sieci na danym kawałku RP.


(Piotr Wik) #3

Jak napisał Grendel - Twój problem, szykuj tysiaczka;

trzeba było sprawdzić zasięg :frowning:


(Panciasteczko) #4

Sprawdź na mapie zasięgu czy w miejscowości w której mieszkasz jest zasięg, jeśli jest a Ty masz problemy, to oczywiście że możesz z usługi zrezygnować - jeśli usługa nie działa prawidłowo, w końcu za prawidłowe jej działanie płacisz, jeśli będziesz miał problemy zgłoś się do Federacji Konsumentów i daj kopa operatorowi !


(Wnb83) #5

Zasięg sprawdzałem i w miejscu, z którego korzystam z laptopa zasięg jest, a ja mimo to mam problemy z połączeniem - częściej nie mogę niż mogę się połączyć z internetem. Czy nie da się zrezygnować bez płacenia kary :?:


(Mattixxxl) #6

Zasięg Iplusa jest wszędzie - bylem w wiosce przy granicy z Czechami. Tele nie działał, za to Iplus smigał normalnie miałem 32 kbps jak coś ściągałem. Sprawdz ustawienia modemu, czy wszystko jest dobrze zainstalowane. Włóż i wsadz ponownie modem. Aplikacja od Iplusa jest bardzo toporna. Zrezygnować nie możesz bez płacenia. I rzecznik Konusmenta nic nie wskóra. Może wystąpić do sądu z powództwa cywilnego. Lecz to będzie troche trwać i raczej też nic nie wskórasz, gdyż podpisałeś umowę i zgodziłeś się na jej warunki. Przykład możesz zerwać umowę o neostradę w każdej chwili lecz płacisz za nią do końca umowy. Bo takie są warunki i nic nie zrobisz :confused: Operator mobilnego internetu jak coś to udowodni iż u Ciebie wszystko działa, a że nie masz magicznego 7,2 MBps to już inna sprawa. Ja też myślałem, że będe mieć w lapku super szybki i tani net. Po za kupie sprzętu dowiedziałem się iż w Opolu i cały województwie jest tylko max okoł 275 kbps. Muli strasznie i ciężko jest ale musze czekać do maja by rozwiązać umowę.


(Mariusz9a) #7

Zgłoś reklamację do BOK iż występuje taki problem.

Zasięg nie jest podstawą do zerwania umowy ani żadnych innych roszczeń! Jest to zapisane w regulaminie pod którym się podpisałeś. Dodatkowo jest to napisane pod mapką zasięgu operatora. Zresztą mapka podaje tylko zasięg orientacyjny i ja bym się nią nie kierował.

Grendel_2006 , to może trzeba było sobie kupić modem z HSDPA? Ja byłem z iPlusem w Opolu i ok 1,5Mb/s ciągnie w centrum.

Patrząc na prędkość jaką podajesz to masz chyba modem który obsługuje EDGE i nic wyżej lub masz w nim wyłączone 3G.


(Panciasteczko) #8

Nikt mi nie powie, że nie da się zrezygnować bez płacenia kary ! Z waszych wypowiedzi wnioskuję że klient nie ma żadnych praw. Właśnie że ma i to większe niż operator ! Czy wypowiadający się nie mają przypadkiem jakiś powiązań z operatorem usługi iPlus ? :wink: Jeśli usługa nie działa jak należy i są z nią problemy, można jak najbardziej zrezygnować bez płacenia żadnych kar, owszem, może się to skończyć w sądzie, ale klient płaci za sprawnie działającą usługę i taką musi otrzymać !

Proponuję wypróbować tą usługę na innym komputerze, np. od kolegi, być może masz skopany komputer, jeśli będzie to samo to piszesz pismo do operatora że z powodu problemów z zalogowaniem się (podasz daty i godziny prób, oraz miejsce) oraz iż próby zostały wykonane na innym komputerze - i tu to samo - godziny prób i miejsca i wysyłasz mu to poleconym za zwrotnym potwierdzeniem.


(Mattixxxl) #9

mariusz9a mam modem co może mieć 7,2 mb. Na placu wolności i w centrum jest UMTS :stuck_out_tongue:


(Robert Szot) #10

PRZESŁANKĄ ZERWANIA UMOWY - JEJ NIEWAŻNOŚCI JEST - WPROWADZENIE W BŁĄD, PRAKTYKA DZIAŁANIA Z MOJEGO DOŚWIADCZENIA JEST TAKA, ŻE W SALONACH MÓWIĄ O TRANSFERZE W EDGE 125 - 150 KB/S, NATOMIAST ŚREDNIE RZECZYWISTE JEST 4 KB/S, PONADTO JEŚLI


(Mattixxxl) #11

Po co krzyczysz. Dobrze mówią tylko iż mówią 128 kbps - kilobita na sekundę. 128:8=16 daje 16 kilobajtów na sekundę. Więc wszystko śmiga tak jak ma być. Zaś sprawa zasięgu to twoja sprawa i zawsze można zadać wiele pytań przed pod pisaniem czego kolwiek. Poczytać np. na forum. Na stronach masz mapę zasięgu. Zaś konstrukcja prawna umowy jest tak stworzona by nie zawierała błędów merytoryczno-prawnych. I zawsze wina jest po stronie abonenta. Zaś nie wiedze tego czym jest kilobit, a kilobajt to nie ich sprawa. Każdą umowę można zerwać tyle iż poniesie się koszty różnego typu kar z tytułu przedwczesnego zerwania umowy obu stronie wiążącej.


(neo10) #12

Ja z doświadczenia powiem że aby iplus działał dobrze trzeba mieć przynajmniej 3 kreski ;] testowane na ericssonie.

Przy gorszym zasięgu niby się łączy ale nie działa :frowning: Testowane w miejscu gdzie tylko na lodówce był zasięg a gdzie indziej zero ;] w pomieszczeniu oczywiście ;] niedaleko litewskiej granicy..


(Mariusz9a) #13

Szkoda tylko że ma się ni jak do faktycznej mocy sygnału.