Czy mogę zwrócić towar kupiony na allegro?

Witam,

Kupiłem produkt na allegro, paczka przyszła bardzo szybko, zapłaciłem za nią lecz nie jestem do końca zadowolony z działania tego urządzenia. Mam takie pytanie czy mogę zwrócić towar do sprzedawcy i on odeśle mi pieniądze pocztą ? Towar kupiony wczoraj, dzisiaj go otrzymałem.

Towar wylicytowany - nie

Kupiony przy użyciu opcji “Kup teraz” - tak, chyba do 10 dni.

http://www.google.pl/search?client=oper … 8&oe=utf-8

Jeżeli kupiony od firmy to tak, jeżeli od osoby fizycznej to nie

Tak od firmy przez Kup Teraz, a mam pytanie czy muszę do nich zadzwonić że chcę zwrócić towar i podać im jak chce trzymać pieniądze czy jakoś inaczej?

Oczywiście. Jak inaczej sobie wyobrażasz rozliczenie ze sprzedawcą? Na zasadzie niespodzianki? :slight_smile:

“Kup teraz” podlega takim samym zasadom jak zwykła aukcja. Allegro jest serwisem aukcyjnym, nie sklepem internetowym.

To, czy można zwrócić towar, jest zależne tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Na pewno potrąci sobie koszty wystawienia aukcji i zapłaconej prowizji. I ma prawo wystawić negatywa. Chyba że towar był niezgodny z opisem.

Czy sprzedaje firma, czy osoba prywatna, nie ma znaczenia. Konto użytkownika (w tym sprzedawcy) NIE jest kontem firmowym, lecz prywatnym, na konkretną osobę. Według regulaminu nie wolno udostępniać konta innym osobom (znajomym, pracownikom itd.), takie coś grozi likwidacją konta.

Dawno na tym forum nie czytałem tak wielu i tak bardzo bezsensownych wypowiedzi.

Nie masz racji i nie masz pojęcia na temat zasad sprzedaży “na odległość” - np. allegro. Nie wprowadzaj w błąd, bo piszesz bez sensu.

Przecież towar nie będzie zwracany do Allegro bo to nie Allegro go sprzedało - jest tylko “instytucją” udostępniającą “miejsce do sprzedaży”

To, ze nie kupujesz od Allegro nie ma tu nic do rzeczy - kupujesz za pośrednictwem Allegro od jakiejś firmy i w tym przypadku obowiązują zasady, które zostały wymienione wcześniej.

Jeśli jesteś firmą sprzedającą w sieci, to się doszkol, bo może Cię w przyszłości przykrość spotkać, jeśli jesteś tylko kupującym - też się doszkol aby poznać swoje prawa.

Kiedyś na grupie prawniczej toczyła się dyskusja na temat czy “Kup Teraz” ma być traktowane jako aukcja czy jako sprzedaż przedmiotu przez przyjęcie oferty. Wygrała opcja druga a przypominam, że przepisy mówią o sprzedaży na odległość

Ma znaczenie kolosalne. Przepisy o sprzedaży na odległość dotyczą relacji przedsiębiorca-konsument a nie konsument-konsument

Opowiadasz bzdury. Nawet Komputronik sprzedaje na Allegro a o tysiącach innych firm już nawet z litości nie wspomnę. To są konta firmowe, gdzie pod nazwą firmy prowadzona jest sprzedaż towarów. Wystawiane są paragony i faktury VAT a na stronie “o mnie” widnieją wszelkie dane adresowe firmy

MaRa , Co do konta firmowego, (twierdzisz, że takiego nie ma):

http://www.allegro.pl/country_pages/1/0 … eement.php nawet nie czytaj szczegółowo, policz tylko ile razy występuje w tym regulaminie słowo “firmowe”

Szkoda, że nie ma na forum nominacji do “bzdury miesiąca” - byłbyś w czołówce z tym postem.

PS.

Od kilku lat jestem głównym użytkownikiem konta firmowego na allegro - około 3200 komentarzy, 100% pozytywów.

Proponuję wysłać poleconym za potwierdzeniem odbioru bo większość polskich sprzedawców na takie maile nie odpowiada :wink:

Romek , Większość sprzedawców na allegro informuje jakie warunki musisz spełnić zwracając towar. Najczęściej jest to dokument w którym oświadczasz, że rezygnujesz z zakupu, podajesz w nim Swoje dane, nick z Allegro, numer konta lub inny sposób w jaki chcesz zwrotu kasy. poszukaj linka na stronie aukcji lub stronie “O mnie” tego sprzedającego. Jeśli nie ma takich informacji (a powinny być) to zgłoś się do sprzedającego. Masz na to 10 dni od daty zakupu - 10 dni na powiadomienie sprzedającego a nie na to aby towar do niego dotarł! - czyli możesz go powiadomić w 10 dniu a przesyłkę z towarem może odebrać dopiero np. w 12 dniu - wszystko jest OK. Powiadomienie musi być jednak “skuteczne” - sprzedający musi mieć możliwość zapoznania z nim - a nie powiesz - “wysłałem przecież maila”.

No i teraz najciekawsze - chcesz skorzystać z prawa “do zwrotu towaru bez podania przyczyny” - towar nie może mieć śladów użycia (a nie tylko użytkowania), w większości przypadków nie może być nawet rozpakowany!!

Napisz co to za towar kupiłeś i może podaj linka do tej aukcji?

Jeszcze jedno - jeśli sprzedający w momencie zakupu (na allegro w momencie klikania w “Kup Teraz”) powiadomił o możliwości zwrotu towaru - np. poprzez opis na aukcji, kupującemu przysługuje na to 10 dni, natomiast jeśli takiej informacji na aukcji nie było, to termin ten “z urzędu” wydłuża się do 3 miesięcy" !!

Są jednak różne opinie na to czy ta informacja musi być na stronie z opisem przedmiotu czy może być na stronie “O mnie”

To z takiego powodu, ze po dokonaniu zakupu przez kupującego strony z opisem nie można już edytować (edycja jest nieaktywna - nie można nic dopisać do opisu lub z niego wymazać) natomiast edycja strony “O mnie” jest zawsze aktywna i sprzedający może zawarte tam informacje zmieniać kiedy chce.

resorte , niby jak sobie wyobrażasz sprawdzenie towaru bez jego rozpakowania ??

Chcesz lizać lizaka przez celofan i na tej podstawie stwierdzić czy jest dobry czy nie ??

Jest dokładnie tak, jak mówi Cedar !!

http://allegro.pl/item745978795.html

To jest ten produkt. Problem z tym urządzeniem polega na tym że działa on słabiej niż karta i antena kupiona za 40zł która niby jest słabsza. Ponadto na aukcji jest podane że otrzymam karte: RTL-8187L a po zainstalowaniu sterowników ta karta to RTL-8187B

No to możesz skorzystać z niezgodności towaru z umową.

fiesta , gdzie niby napisałem, że nie wolno rozpakować towaru? Mod skasował moją wypowiedź, w której napisałem, że oczywiście, że można rozpakować, a to właśnie kolega cedar twierdzi, że “w większości przypadków nie może być nawet rozpakowany!!” - to jego słowa, a nie moje, więc wara ode mnie :smiley:

Żeby znów nie skasowali mojej wypowiedzi to dodam:

Możesz oddać towar bo jest niezgodny z opisem :slight_smile:

No to fajnie :slight_smile: a własnie jak zapłaciłem z przesyłką 132 zł to tyle mam napisać żeby mi odesłał na konto?

PS. I Kto pokrywa w takim razie koszty wysyłki kurierem do tej firmy? Ja czy firma Wasserman ?

Nie. Sprzedawca zwraca tylko koszt zakupionego sprzętu. Ty ponosisz koszty przesyłki

No i pojawił się problem ponieważ po całodziennych próbach dodzwonienia się do tej firmy nikt nie odbiera telefonów… Na maile również nie dostaję odpowiedzi… Co w takim wypadku zrobić?

Wysłać żądanie przyjęcia sprzętu listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. W przypadku braku reakcji (na przykład nieodebranie listu) zgłosić sprawę do Allegro oraz do Federacji Konsumentów http://www.federacja-konsumentow.org.pl … ?story=342 i Inspekcji Handlowej http://www.uokik.gov.pl/pl/inspekcja_handlowa/wiih/

Jeśli reklamujesz niezgodność z umową, sprzedawca ponosi koszty przesyłki.

Wcześniej najlepiej skontaktować się z Powiatowym/Miejskim Rzecznikiem Konsumentów.