Czy można mieć kilka systemów na kompie?

Nie wiedziałem do którego to działu dać z góry sorry!

Czy można mieć na jednym komputerze kilka systemów? Chciałbym miec np. XP, linuksa i viste. Czy jest takie coś możliwe? Albo np. tylko XP i linuksa.

Z góry dzięki za odpowiedź i jakąś instrukcje albo stronke gdzie to jest opisane (niestety nie znalazłem). I jeszcze mam pytanie czy partycja to np. C,D,E,G tak? Jestem początkujący.

Pozdrawiam.

Tak ale na jednej partycji powinien być tylko 1 system.

Tak.

Za to nie biją :stuck_out_tongue:

Tak ale pamietaj ze jak masz np Windowsa i Linuksa to kazdy musi byc odpowiednio sformartowany.

Można mieć kilka systemów. Wystarczy instalowac je na oddzielnych partycjach, po ich sformatowaniu. Partycje są to podzielone obszary dysku twardego, nie napędy optyczne. Czyli własnie te C, D itp

___

Sry, ale w trakcie odpisywania musialem przerwać i ktos juz mnie ubiegl z odpowiedzia…

Jak najbardziej tak.

Oczywiście , ze tak.Ale po co XP i Vista? Nie lepiej Vista i Linux?

Kreujesz nową partycję i wsio.

Dzięki za odpowiedzi.

Ja mam xp na partycji C i chciałbym sformatować np. partycję E, jak mogę ją sformatować? Wystarczy na nią kliknąć prawym przyciskiem myszy i kliknąć formatuj?

Można też sformatować za pomocą dyskietki startowej?

Ja zrobiłem tak, włożyłem dyskietkę i utworzyłem na niej dysk startowy systemu MS-DOS i teraz mam z niej uruchomić kompa i sformatować dysk?

A mogę zrobić tak: ?

Uruchmić wiesz polecenia

napisać format e:

kliknąć T jako potwierdzenie

Czy tak mogę zrobić?

Aha i jak już ściągne linuxa i uruchomię go z płyty to co mam później zrobić żeby on się nagrał na dysk E (ten sformatowany)?

pzdr.

Tak, ale zależy jaki chcesz mieć na niej system plików. Najlepiej formatować podczas instalacji jakiegoś systemu.

Tak

Patrz odp 1

Też możesz ale dokładniej patrz odp 1, bo sposobów formatowania jest kupa :smiley: